افزایش 60 میلیون متر مکعب تولید گاز از فاز 12 پارس جنوبی، تولید 70 درصد کاتالیست‌ واحد بهینه‌سازی بنزین پالایشگاه اصفهان و افزایش توان عملیاتی اسلکه‌های صادرات نفت از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در حوزه صنعت نفت در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صنعت نفت،گاز و پتروشیمی یکی از ستون‌های اقتصادی هر کشور است که بی‌توجهی به آن می‌تواند پایه‌های اقتصاد کشور را سست نماید بنابراین مسولان وزات نفت بایستی با برنامه‎‌ریزی مدون زمینه را برای پویایی این صنعت فراهم نمایند.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت با اشاره به اینکه تا کنون 40 درصد از بنزین 700 تومانی از زمان ابلاغ تک‌نرخی به مصرف رسیده است گفت: هم اکنون یک میلیارد و 700 میلیون لیتر بنزین در کارتهای سوخت باقیمانده است.
مشاور عالی وزیر نفت گفت: برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام پتروشیمی حدود 35 الی 40 میلیارد دلار سرمایه نیاز است نمی‌توان تمام منابع مورد نیاز را از طریق منابع داخلی تامین کرد بایستی از فاینانس خارجی نیز برای پیشتبرد اهداف مورد نظر استفاده کرد.

به گفته تحلیلگران، بازگشت نفت ایران به بازارها در پی توافق مهم هسته‌ای ممکن است موجب بروز تنش‌های جدیدی در سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک)، و در عین حال موجب تقویت راهبرد این سازمان درباره تولید نفت شود.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، از احداث کارخانه هزار بشکه ای GTL در منطقه صنعتی اهواز خبر داد و گفت: برای اجرای فاز نخست پروژه را ٢٧ میلیارد ریال و مدت زمان پیش بینی شده اجرای آن را ١٢ ماه اعلام کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:برای اینکه سهم از دست رفته خود را در میادین مشترک بازیابیم بایستی دولت و مجلس برنامه مدونی را برای رسیدن به این هدف داشته باشند.

با توجه به اینکه سازمان یا نهادی هیچ وقت عنوان نمی‌کند که ماست من ترش است اما در این میان مسولان دولتی ادعا براین دارند کیفیت بنزین تولیدی و وارداتی مشکل ندارد و مورد تایید سازمان استاندارد بوده است حال این سوال باقی می‌ماند که مردم از کجا مطمئن باشند که بنزین آلوده نیست.

چهارمین کنفرانس و نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سوم و چهارم آذر ماه برگزار می شود.

حضور شرکت‌های اروپایی و خارجی که در طی این مدت نتوانسته‌اند در کشور ایران سرمایه‌گذاری کنند بسیار مهم و تاثیرگذار است باید این فرصت ارزشمند را غنیمت شمرد.

معاون امور بین الملل وزارت نفت با اشاره به اینکه گابریل از تمامی مطبوعات ایران به دلیل رابطه ایران و کشور آلمان منوط به برقراری ارتباط با رژیم صیهونیستی گله کرد و گفت: این روابط هیچ ارتباطی با رژیم صیهونیستی ندارد و تنها یک سفر سیاسی به شمار می‌رود.

سفیر ایران در آلمان از حل مشکلات بانکی ایران و آلمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ما سعی داریم با افزایش سرمایه‌گذاری‌هایی میان دو کشور آلمان ایران را هاب منطقه قرار دهد.

متوسط مصرف روزانه بنزین کل کشور در روزهای پایانی تیرماه با هشت میلیون و ٨٧١ هزار لیتر افزایش نسبت به هفته پیش، به ٧٣ میلیون و ٨٨٥ هزار لیتر رسید.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: اضافه کردن حدود 120 میلیون تن به ظرفیت 60 میلیون تنی تولید فعلی پتروشیمی جزء برنامه‌های این شرکت می‌باشد.

صادرات 25 میلیون مترمکعب گاز به عراق با بهره‌برداری از خط ششم سراسری محقق خواهد شد که این صادرات جایگاه ایران در تجارت بین‌المللی ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از شتاب عملیات نوسازی و بهسازی اسکله‌های صادرات نفت خام کشور خبر داد و گفت: وزارت نفت برای افزایش تولید و صادرات نفت خام عزم جدی دارد.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: پنل‌های خورشیدی، در شرکت نفت و گاز آغاجاری نصب شد.

تولید گاز این فاز 12 پارس جنوبی با تکمیل حفاری سه حلقه چاه سکوی B بدون احتساب گازهای فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی به 60 میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

بیش از ٥٥٠ میلیارد تومان برای اجرای طرحهای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در چهار سال گذشته جذب شده است.

رئیس HEC شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: طرح اندازه‌گیری و صحه‌گذاری موتورخانه‌ها بر اساس یک پروتکل معتبر مورد قبول طرفین تهیه شده و به عنوان اسناد قراردادی مورد توافق دو طرف قرار می‌گیرد.

مدیر طرح افزایش کارآیی بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به اینکه 600 هزار موتورخانه در بخش‌های اداری، تجاری و مسکونی مورد بهینه‌سازی قرار خواهند گرفت، گفت: برای اجرای آن حدود 2 میلیارد لار سرمایه‌گذاری اختصاص یافته است.

رئیس کمیته نفت و گاز و پتروشیمی گفت: قیمت و فرمول خوراک پتروشیمی‌ها هنوز توسط مسولان کشوری اعلام نشده است.

کارشناسان داخلی، 70 درصد کاتالیست‌های مورد نیاز واحد شماره سه بهینه‌سازی بنزین پالایشگاه اصفهان را تولید کردند.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به اینکه با لغو تحریم‌ها می‌توانیم میزان صادرات به اروپا را افزایش دهیم گفت: مسولان برای حمایت از این صنعت استراتژیک بایستی برنامه‌ریزی اصولی داشته باشند تا دست دلالان و واسطه‌گران از بازار کوتاه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار