نیاز 580 فروند هواپیما تا 10 سال آینده/ رایزنی کشورهای اروپایی و آمریکایی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمای از آغاز رایزنی شرکت‌های هواپیمایی داخلی با کشورهای اروپایی و آمریکایی خبر داد و گفت: ما در حال حاضر 250 فروند هواپیما در کشور داریم که تا افق 1404 باید به 580 فروند هواپیما برسد.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن سیاست‌های هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ما هیچ برنامه‌ای برای افزایش نرخ بلیت هواپیما نداریم گفت: ولی طبق قانون برنامه پنجم در سال اجرایی این برنامه باید نرخ بلیت هواپیما آزاد شود.

وی در ادامه اظهار داشت: موضوع افزایش نرخ بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی به تصویب رسیده ولی تا به امروز سازمان هواپیمایی کشوری آن را ابلاغ نکرده است.

سامانی یادآور شد: ما درخواست افزایش نرخ بلیت هواپیما را کرده‌ایم و باید طبق قانون پنجم توسعه اجرا شود ولی هنوز آن را تأیید نکرده‌اند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: از زمان توافق جمع‌بندی توافقنامه ارتباطات بسیاری میان شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با کشورهای اروپایی و آمریکا نیز برقرار شده و میزان تماس‌ها میان این شرکت‌ها افزایش پیدا کرده است.

سامانی اظهار داشت: پیشنهادات متنوعی در توافقنامه در خصوص تعمیر موتور و خرید دستگاه‌های مورد نیاز انجام شده و به مرور زمان همزمان با رفع تحریم‌ها برای ارتباطات بیشتر از جمله خرید هواپیما نیز رایزنی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: این ارتباطات از طریق ایمیل و تماس‌های تلفنی صورت می‌گیرد و شرکت‌های هواپیمایی متناسب با توان خود ارتباطات را در طول این شش ماه افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته 580 فروند هواپیما تا افق سند 1404 نیاز داریم گفت: در حال حاضر ما 250 فروند هواپیما در کشور داریم که باید تلاش شود کمبودهای مورد نیاز جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد 400 هواپیما در کشور وجود دارد که با در نظر گرفتن این موضوع که بسیاری از این هواپیماها در آینده‌ای نزدیک از رده خارج خواهد شد باید این کمبودها در بخش هوایی جبران شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
مواظب باشید مگس قوز دار را رنگ نکنند بجای 747 یا 777 به ما بفروشند..
آخرین اخبار