ارتش کنیا روز جمعه اعلام کرد نیروهای ارتش سومالی و اتحادیه آفریقا در عملیاتی امنیتی که به بازپس گرفتن شهر راهبردی دنسور در جنوب سومالی منجر شد، هفت ستیزه جوی الشباب را کشتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش کنیا روز جمعه اعلام کرد نیروهای ارتش سومالی و اتحادیه آفریقا در عملیاتی امنیتی که به بازپس گرفتن شهر راهبردی دنسور در جنوب سومالی منجر شد، هفت ستیزه جوی الشباب را کشتند و مقادیری سلاح گرم را به غنیمت گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از نایروبی، سرهنگ دیوید اوبونیو سخنگوی نیروهای دفاعی کنیا گفت در تصرف موفقیت آمیز شهرهای باردیرا و دنسور با نظامیان اتیوپی در عملیات نیروی اتحادیه آفریقا در سومالی موسوم به آمیسوم که یک هفته قبل آغاز شد، هماهنگی صورت گرفت.

این سخنگو گفت : «پس از آن که ستیزه جویان الشباب زیر آتش سنگین مقاومت ناچیزی نشان دادند و گریختند، شهر دنسور هم اکنون تحت کنترل آمیسوم و ارتش ملی سومالی است «.

وی افزود نیروهای اتحادیه آفریقا، که حملات خود را علیه شورشیان در بخش جنوبی این کشور منطقه شاخ آفریقا در دو هفته گذشته تشدید کرده اند، متحمل تلفات نشدند.

سخنگوی نیروهای دفاعی کنیا گفت شهر باردیرا، که روز چهارشنبه، و دنسور که روز جمعه به تصرف درامدند، پایگاه های اصلی طراحی، عملیاتی و لجستیکی ستیزه جویان الشباب بودند و از دست رفتن این دو شهر، به طور جدی بر ستیزه جویان اثر خواهد گذاشت و آنها را تضعیف خواهد کرد.

سرهنگ دیوید اوبونیو خاطر نشان کرد: « تصرف باردیرا و دنسور دستاوردی بزرگ در مبارزه علیه ستیزه جویان و گامی بزرگ به منظور برقراری امنیت و ثبات در سومالی است ».

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار