از آموزش مهارتهای زندگی در مجموعه شهربانو تا رفع مشکلات ترافیکی شهرک والفجر از اقدامات شهرداری های مناطق است که در این گزارش می توانید بخوانید.

*برگزاری بخش داوری جشنواره نهج‌البلاغه در منطقه یک
سعدی کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: 4 داور تخصصی به داوری بخش جنبی آثار ارسالی جشنواره نهج‌البلاغه شمسه می پردازند که داوری بخش جنبی شامل آثار مکتوب منتشره در قالب کتب، نشریات، وبلاگ‌ها و سایتها در حوزه ادبیات و مفاهیم دینی است که محتوای آنها برگرفته از آموزه‌های نهج البلاغه هستند که داوران این بخش داوری می‌کنند.

وی گفت: متون ادبی و آثار اندیشمندان و اهالی قلم در عرصه‌های مختلف (مقاله، داستان، خاطره، نمایشنامه، فیلمنامه) براساس برداشت آزاد شرکت‌کنندگان از فرمایشات حضرت علی (ع) و کتاب گران سنگ نهج‌البلاغه است که این آثار از پهنه‌های شمال ، جنوب، شرق ، غرب و مرکز داوری و امتیازدهی می‌شود.

*رفع مشکلات ترافیکی شهرک والفجر

رامین حسینی نژاد معاون فنی و عمران منطقه 6 در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به ترافیک و حجم بالای عبور و مرور در این معابر، توسط مدیریت شهری منطقه به منظور رفع مشکل ترافیک محدوده اقدام به آزاد سازی و تعریض این خیابان شده است.

وی تصریح کرد: این اقدام بنا بر درخواست اهالی و با تملک خیابانهای نوزدهم و بیستم امیر آباد شمالی، معابر به شهرک والفجر متصل و مشکل تردد در این محور صورت گرفته است.

حسینی نژاد افزود: حدود دو هزار متر از معبر خیابان امیر آباد شمالی که در اختیار دانشکده ژئوفیزیک دانشگاه تهران، سازمان هوا و فضا و ایستگاه هواشناسی قرار داشت تملک شد.

معاون فنی و عمران منطقه 6 گفت: تردد در بزرگراه شهید حکیم با تمام شدن عملیات عمرانی تراش و روکش مکانیزه آسفالت این محور بزرگراهی، آسان‌تر شده است.

*آموزش مهارتهای زندگی در مجموعه شهربانوی منطقه 13

زهرا نجات تقی مدیر مجموعه شهربانو شهرداری منطقه 13 در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: طرح کلاس‌های آموزشی سبک زندگی در مجموعه شهربانو طی دو ماه در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت 10 الی 12 اجرا می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح با هدف استحکام و تقویت بنیان خانواده‌ها و آموزش مهارت‌های زندگی برگزار می‌شود.

مدیر مجموعه شهربانو گفت: این کلاس‌ها شامل مباحث آموزشی از قبیل چگونه متفاوت زندگی کنیم، راه‌های به آرامش رسیدن، الگوی مصرف فرهنگی و مدیریت پوشش است.

نجات تقی در  پایان گفت: هر دوره از این مباحث به مدت 15 جلسه است که در آخرین جلسه از این طرح اردوی تفریحی و آب درمانی در استخر کوثر برای شرکت کنندگان در این کلاس‌ها در نظر گرفته شده است.


وی در پایان تصریح کرد: شروع این کلاس‌ها از 7 مرداد ماه آغاز می‌شود و همچنین علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ها می‌توانند با مراجعه به م جموعه شهربانو ثبت نام کنند.

*پیشرفت 98 درصدی سرای محله مسعودیه در جنوب شرق تهران

علیرضا  حلاجیان معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 15 در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در راستای تامین سرانه‌های فرهنگی در منطقه، سرای محله ابوذر در ناحیه 2 و سرای محله مسعودیه در ناحیه 6 منطقه احداث و تکمیل شده که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی در ادامه افزود: سرای محله مسعودیه به مساحت 270 متر مربع در سه طبقه و 850 متر مربع اعیانی با اسکلت فلزی احداث و تکمیل شده و اکنون با 98 درصد پیشرفت در مرحله تجهیز و بهره برداری قرار دارد.

حلاجیان تصریح کرد: سرای محله ابوذر نیز در زمینی به مساحت 300 متر مربع در 6 طقبه و 1200 متر مربع اعیانی با کاربری فرهنگی و آموزشی و با بیش از 93 درصد پیشرفت در مرحله نصب آسانسور و دروبین‌های مدار بسته  قرار دارد.

معاون فنی و عمران منطقه گفت: این دو پروژه به همراه تعداد دیگری از پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، ا مور شهری  در حال تکمیل است که در ماه‌های آتی به صورت رسمی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار