عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه ایران امروز با ده سال قبل کاملاً متفاوت است گفت: با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توان تا پایان برنامه ششم از صادرات نفت خام رها شد و در چند سال آینده با درآمدهای نفتی اقتصاد غیرنفتی را تقویت کرد.

سیدحمید حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مذاکرات وین اظهار داشت: همکاری ایران و اروپا با حضور بیش از ٣٠٠ شرکت بزرگ اروپایی و ایرانی با همکاری اتاق اتریش و اتاق‌های مشترک انگلیس و ایران، المان و ایران، فرانسه و ایران  برگزار شد، این کنفرانس در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

وی تصریح کرد: مسئولین ایرانی خصوصاً وزیر صنعت و معدن اعلام نمود که ما دیگر به دنبال خرید کالا و واردات از اروپا نیستم بلکه خواستار مشارکت و همکاری هستیم و در ده سال اخیر ما بسیاری از اموری که قبلا قادر به انجامش نبودیم موفق شده‌ایم که انجام دهیم بنابراین ایران امروز با ده سال قبل کاملاً متفاوت است و باید با رویکرد جدید وارد ایران شوید.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران با اشاره به سخنان وزیر صنعت مبنی بر اینکه نگران افزایش واردات نباشید گفت: با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توان تا پایان برنامه ششم از صادرات نفت خام رها شد و در چند سال آینده با درآمدهای نفتی اقتصاد غیرنفتی را تقویت کرد.

حسینی افزود: با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان تولید پتروشیمی را به ١٢٠ میلیون تن رساند و ظرفیت پالایشی کشور را به حداقل سه میلیون بشکه در روز، سهم صندوق توسعه ملی را سالانه سه درصد اضافه کرد.

وی ادامه داد: با توانمندسازی پخش خصوصی دولت را درگیر آموزش، بهداشت و امنیت نمود و بقیه امور را به مردم سپرد همچنین با اجرای طرح جامع مالیاتی درآمدهای مالیاتی را افزایش و وابستگی بودجه دولت به درآمدهای نفتی را صفر کرد به‌طوری‌که با این روش کشور را از اقتصاد دولتی کنونی نجات داد.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران تأکید کرد: سرمایه‌گذاران خارجی در مرحله اول علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات (بانکی و بیمه‌ای ‌) هتل و گردشگری و خدمات مسافرتی است و در مرحله بعد حضور در عرصه نفت و پتروشیمی و در مرحله بعد به بحث صنعت و معدن وارد می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر تعرفه‌های وارداتی کاهش یابد سرمایه‌گذاران خارجی نیز وارد نمی‌شوند و سیاست مسئولین کشور تک‌نرخی کردن ارز و حمایت از تولید داخل است و مبادا نگران واردات بی‌رویه بود.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: مذاکرات ایران و اروپا که دو روز پیش در وین آغازشده بود دیشب به‌کار خود پایان داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار