ششمین و یا به گفته برخی منابع خبری آخرین جلسه دادگاه سعید مرتضوی برای رسیدگی به پرونده کهریزک و سازمان تامین اجتماعی امروز برگزار می‌شود و باید منتظر بود و دید تا ترازوی عدالت چه حکمی برای او صادر خواهد کرد؟

نسخه قانون برای سعید مرتضوی چه خواهد بود؟

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است که خط کش قانون مرزها را در نوردیده و پرونده کاری برخی از مسئولان را سانت به سانت اندازه گیری و ارزیابی می‌کند تا سرعت گیری گاه و بی‌گاه بر سبقت‌های غیرمجاز از موازین اخلاقی و قانون باشد.

این بار نیز قانون بر مهره‌ دولت قبلی دست گذاشته و او را بر ترازوی عدالت نهاده و مورد سنجش قرار می‌دهد.

البته مهره چند مسئولیتی دولت احمدی نژاد چند صباحی است که شروع شده و امروز هم ششمین جلسه آن برگزار شد.

سعید مرتضوی، متولد 1346 مهره چند مسئولیتی در زمان آیت...هاشمی شاهرودی به سمت دادستانی عمومی و انقلاب تهران و در زمان آیت ... آملی لاریجانی به معاونت دادستانی کل کشور منصوب شد.

در زمان دادستانی وی به دلیل کشته شدن 5 تن از بازداشت شدگان کهریزک از شهریور سال 89، قضاوتش از سوی دادگاه انتظامی قضات تعلیق شد اما در کمال ناباوری از سوی دولت وقت به ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سپس به ریاست سازمان تامین اجتماعی منصوب شد.

درست در همان زمان بود که اولیای دم روح المینی از این انتصاب انتقاد کردند و آن را بی احترامی به خون کشته شدگان کهریزک دانستند.

اما در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان بر سر مجرم بودن یا نبودن سعید مرتضوی، وی در بهمن 91 بازداشت شد.

*روز شمار جلسات دادگاهی سعید مرتضوی

اولین جلسه 8 اسفند ماه سال گذشته در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

دومین جلسه روز 7 اردیبهشت برای رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی در پرونده کهریزک و سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

در 16 اردیبهشت سومین جلسه دادگاه سعید مرتضوی در دو پرونده تامین اجتماعی و کهریزک برگزار و چهارمین جلسه دادگاه سعیدمرتضوی پس از گذشت پنج روز در تاریخ دوشنبه 21 اردیبشهت در 2 نوبت صبح و عصر تشکیل و در نهایت مقرر شد جلسه بعدی دادگاه با دریافت استعلامات از سازمان تامین اجتماعی تشکیل شود. 

پنجمین جلسه دادگاه در حالی برگزار شد که به دلیل عدم دریافت استعلامات از سوی سازمان تامین اجتماعی ناتمام ماند و در این جلسه تنها به شکایت روح الامینی رسیدگی شد و مقرر گردید تا سردار احمدی مقدم برای پاسخ به سوالاتی در جلسه دادگاه حضور پیدا کند.  

در نهایت امروز سوم مرداد، ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی در شعبه 9 دادگاه کیفری 1 به صورت غیر علنی برگزار می شود.

در این جلسه به شکایت روح الامینی و اتهامات زمان تصدی سازمان تامین اجتماعی رسیدگی می شود.

بعد از برگزاری چندین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی، باید منتظر ماند و دید که ترازوی عدالت قانون در نهایت چه حکمی را برای وی تعیین می‌کند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۷:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
انا لله و انا الیه راجعون. چه حکم قرآنی و اسلامی رو شاهد هستیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۰۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
زورشون بهش نمیرسه
آخرین اخبار