مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان کردستان گفت: در جريان سفر دولت تدبير و اميد به کردستان، 9 پروژه بزرگ آب و برق به طور همزمان و با حضور وزير نيرو در استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ محمدمصطفی نجفيان گفت: با هدف برقراری ارتباط با پست 230 كيلو ولت زريوار، از نيروگاه سيکل ترکيبي سنندج 2 فيدر 230 کيلو ولت احداث شده که هم اکنون آماده بهره برداري است که جهت اجراي اين پروژه 2.7 ميليون دلار و 75 ميليارد ريال هزينه شده است.

وی افزود: احداث پست 63.230 کيلوولت مدولار زريوار يکي ديگر از پروژه هاي حوزه برق استان است که با اعتبار 50 ميليارد ريال احداث شده است و آماده بهره برداری است.

مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق استان کردستان بیان کرد:خط 230 کيلو ولت سنندج – مريوان که 22.7 ميليون دلار و 636 ميليارد ريال براي آن هزينه شده است، بهره برداری می شود.

نجفیان گفت: خط 63 کيلو ولت مريوان – زريوار از ديگر پروژه هايي است که جهت اجراي آن نیز تاکنون 57 ميليارد ريال هزينه شده وآماده بهره برداری است.

وی با بيان اينکه پروژه تأمين اضطراري آب شرب سنندج يکي از پروژه هاي حوزه آب است که شامل 10 کيلومتر خط انتقال به قطر یک هزار و 700 ميلي متر است.

مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق استان کردستان افزود: براي این پروژه اعتباري در حدود 400 ميليارد ريال مصوب شده است که 200 ميليارد آن در سال 94 تخصيص يافته و 200 ميليارد ريال دیگر آن در سال 95 تخصيص خواهد يافت.

نجفیان ادامه داد: پروژه تصفيه خانه فاضلاب شهر سنندج با ظرفيت تصفيه 99 هزار و 360 مترمکعب فاضلاب در شبانه روز با صرف هزينه اي بالغ بر 320 ميليارد ريال از محل اعتبارات عمراني به بهره برداري خواهد رسيد.

وی گفت: تصفيه خانه شماره 2 آب شرب سنندج نیز با ظرفيت تصفيه یک هزار و 100 ليتر در ثانيه يکي ديگر از پروژه هايي است که آماده بهره برداري بوده و در اين ايام افتتاح مي شود.

مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان کردستان گفت: پروژه ساختمان سد زيويه کامياران 295 ميليون ريال هزينه شده وبه منظور تأمين آب 2 هزار و 700 هکتار از اراضي شهر کامياران آماده بهره برداری است.  

نجفیان درپایان سامانه انتقال آب سد آزاد مريوان به سد قشلاق را يکي ديگر از پروژه هايي نام برد که در جریان سفر دولت به بهره برداری می‌رسد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.