قهرمان تکواندو جهان عامل اصلی موفقیت خود را صبر ،بردباری و استقامت در زندگی می داند.

  به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احمد اخلاقی دارنده 11مدال جهانی و آسیایی در رشته تکواندو و عضو شورای اسلامی شهر سمنان صبر ،بردباری و استقامت در زندگی را مهمترین عامل موفقیتش می داند.


دوستی که عامل موفقیت دوستش شد


* سین :خودتان را معرفی کنید؟


 جیم: احمد اخلاقی هستم متولد سال 1351 شهر سمنان محله کوچه شهید برادران نوروزی و دارای مدرک فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران.

سین:مجرد هستید یا متاهل و دارای چند فرزند هستید؟

جیم:متاهل هستم و دارای دو دختر هستم.

 دوستی که عامل موفقیت دوستش شد

سین:از سن چند سالگی ورزش را شروع کردید؟


جیم:وقتی که 10سالم بود ژیمناستیک را شروع کردم و آن را به صورت حرفه ای دنبال کردم و به مسابقات کشوری هم اعزام شدم اما با توجه به این که برادرم تکواندو کار می کرد و در خانه هم تمرین می کرد من هم به ورزش تکواندو علاقه مند شدم و از سال64 وارد ورزش تکواندو شدم و تا الان هم مشغول فعالیت هستم.

سین: آیا شما در شاخه ی خاصی مانند پومسه فقط کار می کردید؟

 جیم:خیر من تا 10 سال پیش فقط در شاخه مبارزه کار می کردم و سه بار هم دعوت به اردوی تیم ملی نیروهای مسلح دعوت شدم و کار کردن من دربخش مبارزه همین جا پایان یافت و وقتی که پومسه توسط استاد کانگ به ایران اورده شد ،من یکی از ارزوهام بود که در بخش مبارزه با استاد کانگ کار کنم، اما وقتی که در بخش مبارزه نتوانستم با استاد کانگ کار کنم، در بخش پومسه توانستم نظر استاد کانگ را جلب کنم و به اردوی تیم ملی دعوت بشوم و در سال 2008 توانستم به اعتماد استاد کانگ پاسخ بدهم و اولین مدال طلای تیمی را در بخش پومسه گرفتم .

سین:مشوق شما در ورزش چه کسی بود؟

جیم: برادرم خیلی مشوق من بود ولی بیشتر از همه پدر و مادرم مشوق من بودند به خصوص مادرم و همچنین دوستان.

 سین:چطور شد که وارد شورای شهر شدید و انگیزه اصلی شما از امدن به شورای شهر چه بود؟

جیم:من با رصد کردن افرادی که از عرصه ورزش وارد سیاست شدند تحت تاثیر قرار گرفتم، اما هیچ وقت چنین چیزی را برای خودم تصور نمی کردم ولی با توجه به موفقیت هایی که افراد ورزشی در عرصه سیاست به دست اوردند ،با راهنمایی یکی از دوستانم وارد شورای شهر شدم و در واقع می توان بگویم او عامل اصلی ورود من به شورای شهر بود و انگیزه اصلی امدن من به شورا خدمت کردن به محرومین جامعه است چون خودم در محله جنوب شهر سمنان بزرگ شدم.

سین:ورزش را هنوز به صورت حرفه ای دنبال می کنید؟

جیم:من تادوسال قبل ورزش را به صورت حرفه ای دنبال می کردم اما به نظرم دیگر باید جوان ها وارد عرصه ورزش حرفه ای بشوند و می خواهم در عرصه های دیگری مانند مربیگری فعالیت کنم.

سین:رمز موفقیت شما در زندگی چه چیزی بوده است؟

جیم :موفقیت امری نسبی و این طور نیست که اگر یک نفر در یک زمینه موفق بود در زمینه های دیگر هم موفق باشد و اگر بنده را به عنوان فرد موفق در نظر بگیرید مهمترین عامل موفقیت من صبر،بردباری و استقامت در زندگی بوده است

دوستی که عامل موفقیت دوستش شد

سین: آخرین عنوان قهرمانی شما چه بوده است؟


جیم:در مسابقات جهانی سال 2013 برنز انفرادی و نقره تیمی را کسب کردم.

سین: آیا ورزش و تحصیل در مقابل یکدیگرند؟

جیم:خیر افراد باید در زندگی برنامه ریزی داشته باشند زیرا روح سالم در بدن سالم است.

سین:استادانی که برای شما زحمت کشیدند؟

جیم:در ابتدا اقای اختری و بعد از اون هم اقای خیر ابادی و بعد همه پیشکسوتان سمنان.

سین:حرف اخر

جیم:دوست دارم همه جوانان شهرم در همه زمینه ها موفق باشند و خاواده ها هم ورزش را فراموش نکنند و ان را مانند مواد غذایی در سبد خانوار قرار دهند زیرا ورزش عامل اصلی سلامتی و تندرستی است.

 انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.