بارندگی شدید وسیل در استان تهران ، البرز و قزوین خسارات مالی وجانی زیادی برجای گذاشت و نیروهای امداد ونجات همچنان در حال کمک رسانی به نقاط آسیب دیده هستند

یافتن مفقودین حادثه سیل همچنان ادامه داردبه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان _ عطیه حاجی : باتوجه به اتفاقات اخیر وجاری شدن سیل در مناطق مختلف استان تهران به دلیل گستردگی سیل در برخی مناطق البرز، کارامداد و نجات با دشواری انجام می‌شود.

دراین زمینه نیروهای امداد ونجات ودستگاه‌هایی که در این زمینه دخیل هستند تلاش می‌کنند تا مفقودین را پیداکنند.

بعضی از این مفقودین پس از پیداشدن کیلومترها با محل حادثه فاصله داشتند مانند پیداشدن مفقودین جاده چالوس در آبگیر بیرغان و رودخانه کن در بوستان جوانمردان که اجساد یافت شده به پزشکی قانونی تحویل داده شدند.

دکتر چرخ ساز، رئیس سازمان امدادونجات در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تازه بودن اجساد پیداشده بوستان جوانمردان می‌گوید:

تشخیص هویت این افراد وچگونگی فوت آنها برعهده پزشکی قانونی است اما باتوجه به همزمان بودن این اتفاقات ومسیر رودخانه که به نقاط یافت اجساد ختم می‌شوداحتمال مربوط بودن به سیلاب اخیروجود دارد.

وی در رابطه با تعداد مفقودین حادثه سیلاب گفت: درتهران در مجموع 7نفر مفقود داریم ودر استان البرز نیز 7جسدقابل تشخیص 1جسد مجهول الهویه و2نفر هم مفقود داریم.

چرخ سازدر رابطه با تلفات در استان قزوین افزود:دراستان قزوین هم یک نفر پیدا شده است.

وی در رابطه با رسیدگی به خانواده‌ی مفقودین حادثه گفت: خانواده‌ی مفقودین برای یافتن گم شدگان خود به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند وتشخیص و بررسی این دو مقوله یعنی مفقودین وتشخیص هویت اجساد برعهده‌ی پزشکی قانونی است.

رئیس سازمان امدادونجات در رابطه با وظیفه‌ی امداد ونجات در این زمینه خاطرنشان کرد: با هماهنگی فرمانداری ومدیریت بحران در حال جستجوی مفقودین هستیم اما به دلیل وسعت این سیلاب وارتفاع بلند گل و لای در برخی مناطق کاربه کندی صورت می‌گیرد واین حالی است که احتمال وجود اجساد در زیرگل و لای بسیار زیاد است و بیشترین تمرکز ها در استان‌های تهران والبرز است.

چرخ ساز در رابطه با تجهیزات استفاده شده گفت: برای برداشتن گل ولای وآوار از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود اما برای یافتن وتجسس اجساد از سگ‌های تجسس ودستگاه زنده یاب استفاده شده است.

رئیس سازمان امداد ‌ونجات در رابطه با روستای سیجان وامکان پیداشدن اجساد در گل ولای 5 متری سیلاب در این رئستا گفت: با توجه به پیدانشدن 2مفقودی آن روستا احتمال پیداشدن این مفقودین در گل ولای همچنان وجود دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار