وزارت امور خارجه انگلیس بیانیه ای درباره سفر اتباع این کشور به ایران منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان وزارت امور خارجه انگلیس بیانیه ای درباره سفر اتباع این کشور به ایران منتشر کرد.

به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس در این بیانیه آمده است:

ما همچنان توصیه می کنیم به مناطق خاصی از جمله مناطق مرزی ایران با عراق، پاکستان و افغانستان سفر نشود. البته توصیه ای درباره منع سفر به بقیه نقاط ایران وجود ندارد. ما خطراتی که ممکن است متوجه اتباع انگلیس در سفر به ایران باشد را به روز کرده ایم. فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «توصیه درباره سفر به هر کشوری بر اساس روال معمول و طبق آخرین اطلاعات بررسی شده است. سیاست ما این است که توصیه کنیم به مناطقی که خطر زیادی دارد سفر نشود. این امر شامل مناطق مرزی ایران با عراق، افغانستان و پاکستان است. اما ما بر این باوریم که در دیگر مناطق ایران تا حدودی به دلیل کاهش خصومت ها در دولت آقای روحانی خطری برای اتباع انگلیس نیست. انگلیس درباره توصیه های مسافرتی ارزیابی هایی انجام می دهد و توصیه ها هم با اکثر شرکای اصلی مان همسو است.

سفارت انگلیس در تهران همچنان تعطیل است. بنابراین مسافران باید بدانند خدمات کنسولی محدود است. اتباع انگلیسی باید خطرات سفر به ایران را به دقت مد نظر قرار دهند. اتباع انگلیسی که به کمکهای فوری کنسولی در ایران نیاز دارند می توانند با سفارت سوئیس یا سفارت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تهران تماس بگیرند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار