به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید سپیدنام افزود: مشهد حوزه های کسب وکار خوبی دارد، بسیاری از حرفه ای های این حوزه از مشهد برخاسته اند.
وی افزود: مشهد دومین شهر توریستی جهان اسلام است و جاذبه های خاص خود را دارد و قطعاً با رفع شدن تحریمها، یکی از قطب های مهم گردشگری دنیا می شود.
سپیدنام ادامه داد: دراین راستا باید مشکلات اقامتی، کمبود هتل وامکانات تفریحی در این شهربرطرف شده تا فضای ناقصی که در حوزه بازاریابی(مارکتینگ) و تجاری شدن محصول(برندینگ) وجود دارد و یک خلا محسوب می شود از بین برود.
وی ادامه داد: تجاری شدن یک محصول همیشه به معنای بهترین بودن نیست. صداقت یکی از ارکان اصلی برند شدن است و عدم صداقت، فقط در کوتاه مدت می تواند اثرگذار باشد.
وی با اشاره به قدرت مشهد در حوزههای مختلف کسب وکار، افزود: این شهر در خیلی از حوزه ها از جمله صنعت و کسب وکار قوی است ولی در مطرح شدن آن ضعیف کار شده اگر برند ضعیف باشد، بازاریابی (مارکتینگ) هم پایین میآید.
سپیدنام با بیان اینکه مسئله آموزش در کسب و کار (بیزینس) مهم است، ادامه داد: بهتر است صاحبان صنایع با تغییر در روشهای کسب و کار و با اهتمام به امر آموزش به بهبود کیفیت کار خود بیفزایند.
انتهای پیام/ز