فردي كه با معرفي خود به عنوان فرد بانفوذ در دستگاه قضايي به بهانه آزادي زندانيان و حل و فصل پرونده ها در محاكم قضايي بيش از 7ميليارد ريال كلاهبرداري كرده و متواري شده بود در عمليات كارآگاهان پليس آگاهي استان اصفهان دستگير شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ ستار خسروي رئيس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي با معرفي خود به عنوان فرد با نفوذ در دستگاه قضايي مبلغ 200 ميليون ريال از وي بابت آزادي برادرش از زندان و حل و فصل پرونده وي دريافت و متواري شده موضوع به صورت ويژه در دستور كارآگاهان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: با اظهارات شاكي بلافاصله پرونده اي در اين زمينه تشكيل و كارآگاهان در يك تحقيقات علمي تخصصي و منسجم توانستند رد پايي از اين متهم حرفه اي در يكي از محله هاي شهراصفهان به دست آورند و بلافاصله با هماهنگي مقام قضايي وي را در حالي كه نقشه كلاهبرداري از فرد ديگري را قصد داشت پياده كند شناسايي و دستگير كردند.

اين مقام مسئول عنوان داشت: متهم كه در ابتدا منكر هرگونه بزه اي بود در ادامه هنگام مواجهه با مدارك و مستندات پليس و شاكي پرونده با اعتراف به بزه انتسابي خود به كلاهبرداري 500 ميليون ريالي ديگري با شيوه مذكور اقرار كرد.

رئيس پليس آگاهي استان با بيان اينكه سوابق متعدد كيفري ديگري در زمينه اخاذي از مردم در پرونده اين متهم وجود دارد گفت: شخص مذكور با تردد در كنار دستگاه ها و سازمان ها و با جعل عناوين مختلف اقدام به اغفال افراد داراي پرونده و مشكل دار و كلاهبرداري و در برخي موارد نيز اخاذي از آنان مي كرد.

سرهنگ خسروي گفت: با اعتراف صريح متهم پرونده وي با كلاهبرداري 7 ميليارد ريالي تشكيل و وي جهت سيرمراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

اين مقام انتظامي با هشدار به شهروندان در خصوص اين گونه كلاهبرداري ها گفت: توصيه ما به كساني كه در محاكم و مراجع انتظامي و قضايي داراي پرونده هستند اين است كه كار خود را از طريق مراحل قانوني انجام داده و دفاتر معتبر وكالت پيگيري نمايند و از اعتماد به افراد شيادي كه خود را افراد صاحب نفوذ معرفي مي كنند خودداري كرده و در صورت مشاهده چنين افرادي موضوع را با پليس يا مراجع انتظامي در ميان بگذارند.


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: وکیل ، سرهنگ ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.