رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با اعلام ارقام متفاوت پول‌های آزاد شده ایران از سوی برخی اشخاص واکنش نشان داد.

واکنش رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با ارقام متفاوت پول‌های آزاد شدهارسلان فتحی پور نماینده مردم کلیبر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ، در رابطه با برخی آمار و ارقام ارائه شده از سوی سازمان‌ها و اشخاص مبنی بر رقم پول‌های آزاد شده ایران گفت: آمارهای کلی در رابطه با پول‌های آزاد شده ایران تحت توافق هسته‌ای، در اختیار بانک مرکزی است.

وی افزود: معتقدم هر عددی که بانک مرکزی در خصوص پول‌های آزاد شده ایران از سایر کشورها اعلام کند، صحت و سقم این ارقام قطعا مورد تأیید خواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی مرجع صاحب نظر در اعلام رقم پول‌های آزاد شده ایران است، در ادامه متذکر شد: پول‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور تحت اختیار و همچنین در حساب‌های بانک مرکزی بوده است، بنابراین ارقام اعلامی بانک مرکزی در رابطه با پول‌های آزاده شده صحیح است.

فتحی پور در ادامه در رابطه با برخی انتقادات به آمار و ارقام ارائه شده از سوی بانک مرکزی تاکید کرد: بانک مرکزی بدون شک ارقامی را از پول‌های بلوکه شده اعلام کرده است که این ارقام تبدیل به ریال شده است.

وی افزود: طبق گفته رئيس کل بانک مرکز ارزی که پس از اجرای توافق هسته‎ای آزاد می‎‎شود، حدود 30 ميليارد دلار است. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطر نشان کرد:‌ بنده معتقدم، اعداد و ارقام ارائه شده ازسوی برخی اشخاص در رابطه با پول‌های آزاد شده صحیح نبوده و تنها رقم اعلامی بانک مرکزی در رابطه با پول‌های آزاد شده صحیح می‌باشد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار