روزنامه ساندی تلگراف روز یکشنبه نوشت که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با پیش نویس طرحی برای مداخله نظامی علیه گروه های افراطی و تروریستی چون داعش در کشور لیبی موافقت کرده است.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از ایرنا، این روزنامه نوشت: کامرون دستور داده است تا طرحی برای حمله علیه گروه های افراطی در لیبی و همان طور گروه داعش که از آن به عنوان 'فرقه مرگ ' یاد می کند، تهیه شود.

ساندی تلگراف اضافه کرد: دیوید کامرون مشخص کرده است که انگلیس باید آماده مبارزه با گروه های تروریستی در هر جایی در جهان باشد همان طور که دولتش طرحی را برای به شکست کشاندن گروه های افراطی در لیبی در دستور کارش قرار داده است.

این روزنامه نوشت: به گفته نخست وزیر انگلیس در صورت عدم اتحاد کشورهای جهان، گروه داعش مبدل به یکی از بزرگ ترین تهدیدات علیه جهان خواهد شد.

ساندی تلگراف بابیان اینکه عامل قتل 30 گردشگر انگلیسی در تونس در لیبی آموزش دیده بود، نوشت: منابع امنیتی غربی بر این باورند که لیبی برای مقابله با تهدیدات افراط گرایان نیاز به کمک های بین المللی دارد.

این روزنامه در همین حال نوشت: فروپاشی دولت لیبی پس از سرنگونی رژیم معمر قذافی در سال 2011 میلادی به دنبال مداخله کشورهای غربی ازجمله انگلیس صورت گرفته است.

این گزارش در حالی منتشر می شود که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه سفر چهارروزه اش را به کشورهای جنوب شرق آسیا شروع کرد.

به نوشته ساندی تلگراف، انتظار می رود کامرون در جریان سفرش به کشورهای مالزی و اندونزی خواستار همکاری بیشتر این کشورها در زمینهٔ مبارزه با تروریسم شود.

این روزنامه افزود: انتظار می رود که وی در جریان سفرش به کشورهای یادشده پیشنهاد اعزام نیروهای متخصص انگلیسی برای کمک به آنها به منظور مقابله با طرح های تروریستی و تقویت سطح امنیت خطوط هوایی شان را مطرح سازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار