یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران حاوی این پیام است که اتحادیه اروپا مایل به گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با منطقه است.

"حسن بهشتی‌پور" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  پیرامون سفر "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منطقه و ایران اظهار داشت: توافقی که بین ایران و 1+5 انجام شده، فقط بین این دو نیست، بلکه شروع جدیدی برای همکاری‌ها در خاورمیانه است. ایران از لحاظ سیاسی در صلح، ثبات و امنیت منطقه نقش بسزایی دارد و از نظر اقتصادی نیز به عنوان یک واسطه می‌تواند عمل کند.
 
این کارشناس مسائل هسته‌ای تصریح کرد: ایران به دلیل داشتن امنیت و همچنین نیروهای متخصص بومی زمینه بسیار خوبی برای تأسیس دفاتر شرکت‌های بین‌المللی در تهران به شمار رفته و به عنوان یک منطقه امن برای سرمایه‌گذاران اروپایی محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: سفر موگرینی به خاورمیانه حاوی این پیام است که اتحادیه اروپا مایل به گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با منطقه است.

بهشتی‌پور اظهار داشت: مشکل اصلی خاورمیانه در طول 70 سال گذشته تشنج در منطقه است که تا به امروز تا این اندازه متشنج نبوده و عامل اصلی در درجه اول حضور اسرائیل در منطقه و در درجه بعدی حمایت‌های آمریکا از این رژیم است، اما اتحادیه اروپا به عنوان 28 کشور نقشی در معادلات خاورمیانه نداشته است.

این کارشناس مسائل هسته‌ای در پایان خاطرنشان کرد: بهبود مناسبات ایران و اتحادیه اروپا خود یک راه جدید برای حل و فصل مسائل منطقه خاورمیانه است و این سفر برای کشورهای منطقه حاوی این پیام است که برنامه هسته‌ای ایران مورد توافق انجام شده و این توافق منافع کشورهای خاورمیانه را تهدید نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار