یک کارشناس مسائل خاورمیانه جنگ منطقه را به نوعی جنگ سرنوشت‌ساز برای دو محور مقاومت و محور شرق برشمرد و تأکید کرد: حملات ترورریستی شهر سروج را دست مایه قرار داده تا بتواند حملات نظامی خود را به خاک سوریه و عراق بکشاند..

"احمد دستمالچی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی، گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اقدامات تروریستی شهر سروج ترکیه و واکنش این کشور در قبال داعش گفت: این احتمال وجود دارد که ترکیه حملات ترورریستی شهر سروج را دست مایه قرار داده تا بتواند حملات نظامی خود را به خاک سوریه و عراق بکشاند.

وی در ادامه تصریح کرد: حمله نظامی به سوریه از رویای دیرینه ترکیه محسوب می‌شود اما به نظر می‌رسد این کشور گزینه بسیار سختی را در آینده پیش‌رو خواهد داشت و همچنین هزینه قابل توجهی را درپی داد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اقدام اخیر ترکیه ترکیه را محکوم به شکست دانست و افزود: اگر ترکیه قصد حمله نظامی به خاک سوریه و عراق را داشته باشد،‌ سرنوشتی که عربستان در خاک یمن متحمل شده است،‌ ترکیه نیز سرنوشتی همچون عربستان سعودی خواهد داشت.

دستمالچی با تأکید بر اینکه داعش دست‌پرورده آمریکا و رژیم کودک‌کش اسرائیل است، اظهار داشت: متأسفانه پروژه داعش توسط عربستان سعودی، قطر و ترکیه حمایت می‌شود اما این کشورها باید بدانند که داعش همچون افعی‌ای است که دامن‌شان را خواهد گرفت.

وی با اشاره به حملات ایزایی داخل عربستان و ترکیه تصریح کرد: تمام سرویس‌هایی که از سوی غرب به طرف سوریه سرازیر شده، ردپای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل به چشم می‌خورد و قطعاً معضل داعش گریبانگیر این کشورها می‌شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این که سیاست‌های عربستان در قبال داعش برگشت‌ناپذیر است، اظهار داشت: عربستان و دیگر کشورهای منطقه خطر داعش را درک کرده‌اند اما وارد باتلاق شدند که دیگر نه راه پس دارند و نه راه پیش.

دستمالچی جنگ منطقه را به نوعی جنگ سرنوشت‌ساز برای دو محور مقاومت و محور شرق برشمرد و تأکید کرد: عربستان سعودی و همیپمانانش در منطقه برای حفظ قدرت خود در باتلاق داعش فرورفته‌اند.
 
وی در پایان با اشاره به شکست اردوغان در انتخابات پارلمان ترکیه تصریح کرد: امروزه خطر بسیار جدی کشور ترکیه را تهدید می‌کند، از یک طرف حملات تروریستی در این کشور کلید خورده که موجب نارضایتی افکار عمومی ترکیه شده است و از طرفی دیگر در خاندان پادشاه عربستان اعتراضاتی مبنی بر عدم حمله این کشور به یمن به گوش می‌خورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار