مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: 171 اثر در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی از 25 استان و 56 شهر کشور به دبیرخانه نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران ارسال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز : صفی پور گفت: آثار ارسالی توسط هیات بازبینی این جشنواره که متشکل از "فرهاد دیرنگ"، "یعقوب صدیق جمالی"، "‌احمد رجب‌پور"، "علیرضا آقازاده" و "داریوش آشوری" می‌باشند،‌ درحال بازبینی است و نتایج آن تا یازدهم مردادماه جاری اعلام خواهد شد.

صفی‌پور خاطرنشان کرد: تئاتر هنری بی‌واسطه است و چون ارتباط مخاطب با هنرمند در نمایش، رودررو است؛  تاثیرگذاری،‌ کنش و واکنش متقابل دارد و براین اساس هنرمندان این عرصه باید تامل و دقت بیشتری در انتخاب متون داشته باشند و در این جشنواه که زمان اصلی‌ترین شاخصه‌ی آن است،‌باید هنرمندان به گیرا و موجز بودن پیام نمایش توجه بیشتری نمایند.

گفتنی است: نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، در راستای تحقّق شعار سال 1394، به نام سال «دولت و ملّت، همدلی و همزبانی» و نیز با توجّه به اعلام سال 94 به عنوان «سال تئاتر» توسّط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برای تحقّق سیاست‌های راهبردی وزارت ارشاد در جهت رشد فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی، برگزار می‌گردد.

این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی و با موضوعاتی شامل تبیین زمینه‌های همدلی و همزبانی  دولت و ملّت ،  توجّه به مبانی وشاخص‌های فرهنگ و سنن بومی هر منطقه  با تأکید بر نمادهای فرهنگی،  از جمله پوشش و آداب و رسوم محلّی ، پرداختن به ارزش‌های ایثار و شهادت در عرصه‌های مختلف، از جمله دفاع مقدّس و نهضت‌های مذهبی و ملّی در مناطق  مختلف کشور، تبیین زمینه‌های تقویت صلح جهانی،  توجّه به محیط زیست وآموزش غیرمستقیم حفظ ونگهداری ازآن،با اولویّت حفظ ونگهداری منابع طبیعی  و تبیین زمینه‌های تقویت  حسّ نوع¬دوستی ومشارکت‌های اجتماعی، به ویژه هنگام وقوع بلایای طبیعی برگزار می‌شود.

نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر از 23 لغایت 27 مرداد ماه در شهرستان اهر برگزار خواهد شد و نمایش های راه یافته به بخش مسابقه در شهرستان های  کلیبر،هریس،ورزقان ،هوراند،جلفا و خدآفرین  اجرا می شوند.
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.