موضوع بی خانمان ها در همه دنیا مساله ای حساس برای دولت ها بوده و راه کار های متعدد و پر هزینه ای تا به حال برای آن ارائه شده است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جیمز فورزر یک سری سرپناه های معلق ساخته که   تاافراد بی خانمان  بتوانند از این  مکان ها برای خوابیدن و در امان ماندن از هوای انگلستان استفاده کنند. این معمار خلاق راه حلی برای حل مشکل بی خانه های لندن پیدا کرده است. 

پروژه معمار 26 ساله، با عنوان "خانه برای بی خانمان" برنده جایزه چشم انداز ها در فرکو اسپیس شده است و برای طراحی تخیلی اش مورد تحسین قرار گرفته است.

خانه های فضایی برای بی خانمان ها+عکس

این خانه ها برق ندارند و پایه های آن بر روی دیوار ساختمان های موجود، خارج از محدوده زیر بنایی آن و بالاتر از قد افراد نصب می شود و داخل آن یک تشک و یک مکان کوچک برای وسایل شخص در نظر گرفته شده است. 

این معمار از شهر اسکس گفت این خانه ها نه تنها برای بی خانمان ها پناهی از هوای غیر قابل پیش بینی انگلستان هستند بلکه یک پناهگاه از نگاه های تحقیر آمیز و بد رفتاری عموم مردم است.

خانه های فضایی برای بی خانمان ها+عکس

خانه های فضایی برای بی خانمان ها+عکس

او اذعان کرده ابتکارش مشکلی از بی خانمان ها حل نمی کند اما حد اقل امکان چند ساعت استراحت و یک خواب شب را به آن ها می دهد.
او افزود: اکنون زمان آن است که با افراد بی خانمان با همان احترامی که با دیگر افراد برخورد می کنیم برخورد کنیم. بالاخره این اتفاقی است که ممکن است برای هر کدام از ما بیافتد.



انتهای پیام/



برچسب ها: معمار ، خانه ، بی خانمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.