معاون موسسه تحقیقات برنج کشور در آمل گفت: با فرا رسیدن موسم برداشت شالی از مزارع شالیزاری کشاورزان برنج کار استان ،معاونت موسسه تحقیقات برنج مازندران برداشت شالی از مزارع شالیزاری خود را آغاز نموده است .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ رحمان عرفانی افزود: اولین رقم برداشت شده رقم کوهسار می باشد که از ارقام زود رس محسوب می شود و قابلیت دو بار کشت در یک سال زراعی را داراست.

معاون موسسه تحقیقات برنج کشور در آمل یادآورشد: این رقم مقاوم به سرما نیز می‌باشد که در پایان برداشت کشت دوم ، سرمای نزدیک فصل پاییز اثر گذار نخواهد بود .

عرفانی بیان داشت: رقم کوهسار نتیجه سالها تلاش محققین و کارشناسان معاونت است که به کشاورزان معرفی شده است . امید آن می رود با کشت انبوه آن و همچنین شرایط بازار این رقم بتواند جایگزین خوبی برای برنج های بی کیفیت موجود باشد.

وی در خصوص نقش و کاربرد فناوری هسته­ای در کشاورزی با اهداف صلح آمیز اشاره کرد وعنوان داشت :موسسه برنج در چارچوب اهداف سازمانی و روابط متقابل فی مابین موسسه و سازمان انژی اتمی ایران پروژه مشترکی را در حال انجام دارد. در این پروژه لاین­های زیادی با هدف و ارزیابی لاین­های مقاوم به شوری مورد بررسی قرار می­گیرد. این لاین­ها سال پنجم ارزیابی را سپری می­کند و انتظار می­رود در پایان پروژه یعنی حدود 4 سال آینده حداقل 3-2 لاین برتر انتخاب شوند.

انتهای پیام/ی


برچسب ها: برداشت ، برنج ، کشور ، شالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.