وزیر انرژی آمریکا در گفتگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی تأکید کرد جای هیچ نگرانی درباره مهلت انتظار 24 روزه برای بازدید از سایت‌های ایران نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجری شبکه ام اس ان بی سی آمریکا از  ارنست مونیز، وزیر انرژی این کشور درباره توافق هسته‌ای ایران پرسید: آیا شما از لحاظ علمی می‌توانید توضیح دهید که چرا مهلت 24 روزهِ انتظار برای بازرسی برخی از سایت‌های ایران بوسیله بازرسان بین المللی، نباید امری نگران‌کننده برای آمریکایی‌ها باشد؟ 

مونیز گفت:اولاً باید بین سایت‌های اعلام شده که ما می‌دانیم آن‌ها فعالیت‌های هسته‌ای در آن سایت ها دارند و دسترسی روزانه به آن داریم یا دقیق تر بگویم، بازرسان بین المللی به آن سایت ها دسترسی روزانه دارند، در برابر سایت های اعلام نشده، تفاوت قائل شویم. 

در صورتیکه آژانس‌های اطلاعاتی ما (آمریکا) یا سایر کشورها اشاره کنند که شاید در برخی از این سایت ها فعالیت‌های مشکوکی در حال انجام شدن است، آنگاه گروه پنج بعلاوه یک برای اولین بار برهه زمانی مشخصی را تعیین کرده است که ایران یا هر کشورِ دیگر فرصت دارد به آن اتهامات پاسخ دهد و دسترسی به سایت های یاد شده را فراهم کند یا در غیر این صورت در تخطی آشکار از مفاد توافقنامه به حساب آید. 

در رابطه با 24 روز ما بسیار مطمئنیم که فعالیت های مشتمل بر مواد هسته ای قابل ردیابی خواهد بود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار