رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: استان اردبیل ظرفیت‌های بسیار بالایی در عرصه فرهنگ و تاریخ دارد و این ظرفیت‌ها باید برای همگان تبیین شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل؛ مرتضی طالع ماسوله عصر امروز در مراسم اعطای نشان شاه اسماعیل خطایی به مفاخر استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل همیشه در تاریخ هنرمندان، قهرمانان و مفاخر بزرگ ادبی را به کشور معرفی کرده که نشان از فرهنگ ناب این استان در عرصه‌های مختلف دارد و همیشه هنرمندان اردبیلی در سطح ملی و بین‌المللی خوش درخشده‌اند.

وی افزود: اردبیل به دلیل حکومت سلسه صفوی در این شهر از جایگاه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید رشادت‌ها و دلاورمردی‌های جوان 13 ساله صفوی، شاه اسماعیل در قالب کتاب‌ها چاب و برای همگان تببین شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه با بیان اینکه تاریخ اردبیل با رویدادها و وقایع بسیار مهمی عجین شده است، گفت: مهمترین وظیفه مورخان و نویسندگان تبیین و طراحی این رویدادها و وقایع بزرگ بوده و باید هویت ناب اردبیل را برای همگان معرفی کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.