رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:‌ پزشکی قانون تهران 26 هزار طول درمان برای نزاع‌های خیابانی صادر کرده که البته بیشتر این نزاع‌ها در حوزه حمل و نقل و تخلفات موتور سوار‌ها در خیابان است.

فیروزگرانی// صدور طول درمان برای 26 هزار نزاع خیابانی/ هر 300 نزاع، منتج به شکایت شده است/ تخلفات حمل و نقل بخشی از نزاع‌های خیابانیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد دنیامالی در تذکر پیش از دستور خود در یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر که صبح امروز سه شنبه در تالار شورا برگزار شد، با اظهار تاسف از فراوانی نزاع‌های خیابانی اظهار کرد: پزشکی قانونی در سه ماهه اول سال جاری طول درمان برای 26 هزار نزاع خیابانی صادر کرده که این نشان از آن دارد که به طور متوسط حدود 300 نزاع منتج به شکایت و ارجاع به پزشکی قانونی برای طول درمان شده است.

وی افزود: این در حالی است که تعدادی از نزاع‌های خیابانی به مراجع و قانون ارجاع داده شده و تعدادی دیگر به مراجع قضایی نرسیده است که این امر تصویر زشتی از شهر را مجسم می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت حوزه‌های مدیریت اجتماعی در شهر، تصریح کرد: حوزه‌های مدیریت اجتماعی باید تدابیری را در این زمینه اتخاذ کنند، البته باید به این نکته توجه داشت که بخشی از نزاع‌ها مرتبط با حوزه حمل و نقل و مرتبط با تخلفات موتور سوارها است.

دنیامالی تاکید کرد: انتظار می‌رود حوزه معاونت اجتماعی با همکاری دستگاه‌های ذیربط اقدام به تهیه تدابیر فرهنگی لازم برای جلوگیری از ایجاد تصاویر نزاع در شهر انجام شود.

دنیامالی در تذکر دوم خود با اشاره به کتاب برنامه دوم شهرداری تهران اظهار کرد: کتابی در موضوع برنامه ریزی دوم شهرداری تهران به چاپ رسیده که سخت ترین تکلیف برای شهرداری در سال اول بوده است و بخشی از لوایح و آیین نامه‌ها نیز در آن لحاظ شده که البته احکامی که با فضای این چند روز سازگار است، بحث مدیریت بحران است که در این خصوص چند مصوبه داریم و در مواردی نیز شهرداری موظف به طرح جامع کاهش خطر پذیری بوده است که باید دستور العمل‌ها و کاستی‌های ان را بررسی و گزارشات را ارائه می‌دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار