'ایگناسیو ایبانیز' قائم مقام وزیر خارجه اسپانیا، حمایت قاطع کشورش را علیه گروه تروریستی داعش به دلیل «نقض جدی حقوق بشر» ،به 'نظر عیسی عبدالهادی الخیرالله' همتای عراقی خود، ابلاغ کرد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  و به نقل از ایرنا؛ وزارت خارجه اسپانیا در بیانیه ای از دیدار دو مقام، در چارچوب نشست 'کمیته علیه تروریسم' در مورد توقف جریان جنگجویان تروریست خارجی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل امروز سه شنبه در مادرید برگزار می شود ،خبرداد .
  بنابر گزارش خبرگزاری افه ، ایبانیز در این رابطه بر همبستگی و حمایت قاطع دولت اسپانیا با ملت و مقام های عراقی در جنگ آنها علیه داعش به دلیل نقض جدی حقوق بشر که یک تهدید جهانی بی سابقه است، تاکید و دولت عراق را به ادامه روند اصلاحات برای آشتی ملی و ادغام جوامع مختلف تشویق کرد.

وی گفت : تنها با نهادهای مستحکم و فراگیر می شود با موفقیت علیه تهدید تروریستی مبارزه کرد.

براساس این گزارش، دیپلمات های اسپانیایی و عراقی در این دیدار بر سر اهمیت مقابله با گروه های تروریستی به طور مشترک و با یک استراتژی چند جانبه همفکر بودند و بر سر بهبود درک داعش و استفاده آنها از ابزار جدید ارتباطی ، تاکید کردند .

این گزارش می افزاید: «کمیته مبارزه با تروریسم» نهاد وابسته به شورای امنیت و متشکل از 15 کشور عضو است. این کمیته در روزهای 27 و 28 ژوئیه (پنجم و ششم مرداد )، در مادرید اجلاس ویژه ای را با حضور کشورهای عضو سازمان ملل و سازمان های بین المللی برگزار می کند و به بحث درباره چگونگی مبارزه با جریان های جهادگرا و تروریسم های خارجی می پردازد.

در این نشست 200 تن از کارشناسان به نمایندگی از 70 کشور و نهادهای دیگری از جمله اینترپل شرکت می کنند و قرار است در انتهای اجلاس بیانیه ای در ارتباط با پشتیبانی از «کمیته مبارزه با تروریسم » اعلام و منتشر شود. 

روز دوشنبه جلسات فنی با حضور مجامع مدافعین قربانیان تروریسم برگزار شد. امروز سه شنبه اجلاس ویژه کمیته با ریاست وزرای کشور (خورخه فرناندز دیاس) و امور خارجه (خوسه مانوئل گارسیا مارگالو) اسپانیا برگزار می شود. در این اجلاس 20تن از وزرای مسوول کشورهایی مانند ترکیه، عراق، مراکش و انگلستان علاوه بر معاونین وزرای امورخارجه شرکت دارند .

'ژان پل لابورد' مدیر اجرایی «کمیته مبارزه با تروریسم » در گفت و گو با خبرنگاران تعداد مبارزین داعش در سوریه را 25 تا 30 هزار نفر و کشورهای مبدا آن را تمامی کشورهای دنیا اعلام کرده است. اجلاس مزبور در پاسخ به درخواست قطعنامه 2178شورای امنیت سازمان ملل برگزار می شود و از کشورهای عضو خواسته شده است با روند پیوستن افراد به گروه های جهادگرا مبارزه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.