رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در اتیوپی تاکید کرد انسان‌ها با یکدیگر برابرند و هر فردی مستحق احترام است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در اتحادیه آفریقا در اتیوپی گفت: این اتحادیه نماینده بیش از یک میلیارد جمعیت قاره آفریقاست. آفریقا و مردم آفریقا به شکل گیری آمریکا کمک کرد و کمک کرد تا به کشور بزرگی که هم اکنون است تبدیل شود. من به عنوان یک آمریکایی و پسر یک آفریقایی برای شما سخنرانی می‌کنم و از این بابت احساس غرور می‌کنم. ما همگی برابر هستیم و فرقی نمی‌کند چه رنگ و چه قیافه‌ای داریم، همه ما برابر هستیم. هر فردی ارزش خود را دارد و هر فردی مستحق احترام است.

اوباما گفت: نظام منحوث برده‌داری نه فقط در خارج بلکه در آفریقا ریشه گرفت. استعمار، اقتصاد آفریقا را از مسیر درست منحرف کرد و ظرفیت مردم این قاره را برای شکل دادن به سرنوشت خود از آنها دزدید.

وی افزود؛‌ آفریقا یکی از اقتصادهای سریع الرشد جهان را دارد. بسیاری از آفریقایی‌ها می‌گویند کمک نمی‌خواهند بلکه خواهان تجارت هستند تا رشد اقتصادی آنها بیشتر شود. آنها می‌گویند ارباب نمی‌خواهند بلکه شریک می‌خواهند تا ظرفیت‌های خود را برای رشد تقویت کنند.

اوباما اعلام کرد؛‌ من معتقدم رشد و شکوفایی آفریقا نه فقط برای آفریقا بلکه برای کل جهان مهم است. ما با چالش‌های زیادی روبرو هستیم. باید مطمئن شویم رشد اقتصاد جهانی قوی است؛ باید با افراط گرایی خشونت آمیز مقابله کنیم؛ باید با تغییرات آب و هوایی مقابله کنیم؛ باید به گرسنگی و فقر شدید پایان دهیم؛ این کارها بدون کمک یک میلیارد جمعیت آفریقا ممکن نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار