هیئت علمی و فناوری عدم تعهد در دیدرا با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برای همکاری با ایران در حوزه فناوری و فضا ابراز تمایل کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک در دیدار با هیئت علمی و فناوری عدم تعهد اظهار داشت: آینده علمی خوبی را با وجود همکاری مشترک با هیئت علمی و فناوری عدم تعهد پیش‌بینی می‌کنم.

وی ادامه داد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی با اولین کشوری که وارد همکاری شدیم هند بوده است که با خانم گاندی و پسرشان همکاری و به طور مداوم تبادل سیاسی داشته‌ایم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: ما همچنین در کنار روابط دوجانبه، در روابط چند جانبه منطقه‌ای و بین‌المللی بطور نزدیک در قالب جنبش عدم تعهد همکاری داشته‌ایم.

ولایتی گفت: هر دو کشور پیشرفت‌های خوبی در حوزه فضا داشته‌اند که می‌توانیم به تبادل تجربیات اساتید و دانشجویان هر دو کشور بپردازیم.

وی خاطر نشان کرد: ما همچنین می‌توانیم در حوزه‌های دیگری نیز مانند سیاستگذاری، اقتصادی، مهندسی، اجتماعی وارد همکاری‌های مشترک شویم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک اظهار کرد: با تأیید مجلس برای قانون که در برنامه توسعه 5 ساله مدنظر است می‌توانیم روابط خود را تداوم دهیم.

هیئت علمی و فناوری عدم تعهد هم در ادامه تاکید کردند که تمایل داریم در حوزه فناوری فضا با ایران وارد تعامل شویم چرا که دیپلماسی علوم سبب نزدیکتر شدن کشورها به یکدیگر شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار