از فروشگاه های بزرگ شهرستان بابلسر اقدام ضربتی انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ساری، بازرسان درفروشگاه‌های بزرگ شهرساحلی بابلسر سرزده حضور یافتند.

دراین بازرسی که با حضور رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت مازندران، به عنوان متولی این بخش انجام شده جرایم سنگینی ازسوی سازمان متبوع برای فروشگاههای بزرگ بابلسرصورت پذیرفته است.

ازجمله تخلفات مشاهده شده درفروشگاه‌های بزرگ شهرستان بابلسر می توان به عدم ارائه پروانه کسب- عدم درج اتیکت وگرانفروشی نام برد.

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت مازندران دراین رابطه گفت: نداشتن پروانه کسب به معنی نداشتن مجوزاز سوی سازمان متبوع می باشد که واحدهای صنفی را از ادامه فعالیت وهمچنین حمایت های دولت بازمیدارد.

محمدپورعمران پس ازملاحظه مارک وبرند خارجی دراین فروشگاهها افزود: چند سالی است که فروشگاه های لباس های غیر ایرانی و اغلب اروپایی در قالب نمایندگی درسایر شهرها فعالیت دارند در حالی که بخش زیادی از این برندها در ایران اصلا نمایندگی ندارند وجزو تخلفات محسوب می شود.

وی یادآور شد: این که یک فروشگاه نمایندگی رسمی برندی باشد خود دلیل اصالت محصولات ارائه شده در آن نیست، اما با این حال در اغلب موارد شک وتردید خریداران را می توان در این فروشگاهها دید.

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت مازندران دراین راستا خاطرنشان کرد: نکته ای که باید بسیار بر آن تاکید کرد این است که محصولات این برند ها در کشور ما با قیمتی بسیار بالا تر از آنچه در سایر کشورها عرضه می شوند، به دست خریدار می رسد که این بالا بودن قیمت باعث ایجاد تفکرلوکس بودن این برندها در صنعت پوشاک می شود در حالی که در واقع این برندها بر اساس شاخص های جهانی ، برند لوکس به حساب نمی آیند.

به گفته وی؛ تلاش در زمینه تقویت تولید داخلی یکی از مؤلفه‌های اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی است، بنابراین اولویت ندادن به واردات کالاهای لوکس حمایت از تولید داخل از اهداف اقتصاد مقاومتی خواهد بو دوعلاوه بر این با ترویج کالاهای خارجی درشهرودیارمان حق فرزندانمان را درسهم اشتغال واحدهای تولیدی خودمان تضییع می کنیم وباعث نرخ رشد بیکاری درجامعه می شویم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ساری ، اقدام ، بزرگ ، فروشگاه ، ضربتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.