مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ارزش کالاهای صادراتی استان اردبیل در سال گذشته نسبت به سال ۹۲ با رشد ۱۹.۶ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هاشم مظفری با اشاره به آمار و اطلاعات دریافتی از اداره کل گمرکات استان اردبیل مبنی بر افزایش کالاهای صادراتی از گمرکات استان افزود: براساس آمار دریافتی، ارزش کالاهای صادراتی استان در سال 92 برابر 56 میلیون دلار بوده که در سال 93 این مبلغ به 67 میلیون رسیده و افزایش قابل توجهی یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ارزش کالاهای وارداتی به استان را در سال گذشته با رشد 9.2 درصدی نسبت به سال 92 دانست و گفت: ارزش ریالی کالاهای وارداتی از گمرکات استان در سال 92 برابر 65 میلیون دلار بوده که در سال 93 با رشد بالغ بر 71 میلیون دلار واردات کالا انجام شده و رشد داشته است.

مظفری با اشاره به وزن صادرات از گمرکات استان اردبیل تصریح کرد: مقدار صادرات استان در سال گذشته از لحاظ وزنی با رشد 29.5 درصد نسبت به سال گذشته مواجه بوده به طوری که بالغ بر 101 تن کالا از گمرکات استان اردبیل به کشورهای خارجی و همجوار صادر شده است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.