اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواست تصمیم خود برای احداث صدها واحد مسکونی در شهرک‌های اطراف بیت المقدس و رام الله را تغییر دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی،  اتحادیه اروپا از کابینه رژیم صهیونیستی خواست در تصمیم اخیر خود برای احداث صدها واحد مسکونی در شهرک های اطراف بیت المقدس و رام الله در کرانه باختری رود اردن بازنگری و گسترش شهرک سازی را متوقف کند. 

اتحادیه اروپا در بیانیه ای، که صبح امروز پنج شنبه منتشر شد، اعلام کرد: برنامه های دولت اسرائیل برای موافقت با احداث واحدهای مسکونی غیرقانونی در کرانه باختری، موانع پیش روی اجرای راه حل تشکیل دو کشور را افزایش می دهد. 

اتحادیه اروپا در این بیانیه تاکید کرد: کابینه اسرائیل باید پایبندی خود را به راه حل تشکیل دو کشور در عمل -نه فقط در سخن- ثابت کند. 

این بیانیه می افزاید: تصمیم های اخیر مقامات اسرائیلی برای گسترش شهرک سازی، میزان پایبندی کابینه اسرائیل را به راه حل تشکیل دو کشور از طریق گفتگو در چارچوب روند صلح خاورمیانه زیر سئوال می برد. 

در بیانیه اتحادیه اروپا خاطرنشان شده است: شهرک ها بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی محسوب می شوند و اتحادیه اروپا با جدیت، گردن نهادن به قوانین بین المللی را اساس امنیت و صلح تلقی می کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار