اکثر کارشناسانی که برای اظهار نظر در خصوص توافق هسته‌ای با ایران به جلسات استماع کمیته‌های کنگره آمریکا دعوت می‌شوند این توافق را مثبت توصیف می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان مونا شقاقی گزارشگر شبکه تلویزیونی العربیه در واشنگتن گزارش داد: از سال 2013 تا کنون که آمریکا مذاکرات هسته ای با ایران را آغاز کرد کنگره آمریکا بیست و دو جلسه استماع در خصوص برنامه هسته ای منعقد کرده است که در این جلسات کارشناسان و ناظران غیردولتی نظرات خود را ارائه کرده اند.
علاوه بر ارائه نظرات مسوولان آمریکایی در خصوص توافق هسته ای ایران، کمیته های کنگره به نظرات کارشناسان و پژوهشگران نیز در این زمینه گوش فرا می دهند.

هفته گذشته، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا نظرات رئیس مرکز «دفاع از دموکراسی‌ها» که مخالف توافق هسته ای است و نظر "نگبرنز،" سفیر سابق که موافق توافق هسته ای است استماع کرد.

کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نیز شاهد جلسه ای بود که در آن دو کارشناس مخالف توافق هسته ای از مرکز واشنگتن برای خاورنزدیک و یک کارشناس حامی توافق هسته ای از مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی شرکت داشتند.
استیون مایلز عضو مرکز سیاست بین المللی گفت: این جلسات مهم است ، زیرا اعضای کنگره به مطالب مطرح شده در این جلسات گوش فرا می دهند و این امر در شکل گیری سخنرانی های عمومی موثر است از این رو استماع نظرات کارشناسان از دو طرف بسیار مهم است.

قوانین کنگره به حزبی که اکثریت را دارد حق جدول بندی جلسات استماع، انتخاب موضوع جلسه و انتخاب سه تن از چهار کارشناسی که مورد دعوت قرار می گیرند را می دهد. حزب جمهوری خواه از سوال 2010 اکثریت مجلس نمایندگان و از سال گذشته اکثریت مجلس سنا را در دست دارد.

به گفته این گزارشگر "کیت الیسون،" نماینده دموکرات کنگره آمریکا تاکید کرد: «اغلب کارشناسان معتقدند توافق هسته ای با ایران توافق خوبی است. همچنین اغلب سفراء و سفرای سابق اسرائیل این توافق را توافقی خوب می دانند. ملت آمریکا به طور کلی معتقد است که این توافق، خوب است.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار