متاسفانه بخش قابل توجهی از آتش سوزی های روی داده سالجاری در سطح مراتع مربوط به شهرستان زنجان بوده و عمدی بودن آتش سوزی ها متصور می باشد.

70 درصد آتش‌سوزی‌ها در مراتع استان عمدی است به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ در حال حاضر استان زنجان دارای یک میلیون و 137 هزار هکتار مرتع است که خسارتی که به ازای هر هکتار در اثر آتش سوزی وارد می‌شود برابر با 10 میلیون ریال است.

اسکندری  مدیر کل منایع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: مرداد ماه فصل گردشگری در کشور است، 8 مرداد این ماه با شعار «جنگل رمز حیات» روز جنگل‌کاری نامگذاری شده تا مردم با فرهنگ رفتار با جنگل بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد : باید مردم در جامعه با اهمیت و ارزش وجودی جنگل‌ها آشنا شوند و خود در حفظ و احیای آن نقش موثرتر داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به مساحت جنگلی موجود در استان زنجان، افزود: در استان 3000 هکتار جنگل طبیعی تحت حفاظت داریم که امکان بهره‌برداری از سوی گردشگران وجود ندارد.

اسکندری ادامه داد: قصد داریم با حفاظت از جنگل‌های موجود خسارت ناشی از آتش‌سوزی‌ها، بیماری‌های مربوط به جنگل‌ها و غیره را به حداقل برسانیم که استان زنجان در این امر موفق بوده است.

مدیر کل منایع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه بر اساس اعتباراتی که به این حوزه اختصاص داده می‌شود محدودیت‌هایی نیز وجود دارد افزود: این محدودیت‌ها سبب می‌شود از علاقه‌مندان به این حوزه و خیرین درخواست کنیم، ما را در امر احیاء و توسعه جنگل‌ها حمایت کنند.

وی ادامه داد: از این رو آمادگی همکاری با خیرین و علاقه‌مندان این حوزه را داریم، برگزاری مسابقه در بخش‌های مختلف عکاسی، مقاله‌نویسی و غیره برگزار خواهیم کرد و از منتخبان در هفته منابع‌طبیعی تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: آتش سوزی ، مراتع ، استان ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.