اگر ارتباط‌ ها خوب باشند، جامعه نیز سالم خواهد بود و باعث می‌شود آدم‌ها و به‌ویژه کودکان رشد خوبی داشته باشند و به کمال برسند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری کرمان در همایش ارتقای سلامت، دکتر امین گوشه روان‌شناس گفت: افردای که تصمیم دارند خوب زندگی کنند و ترقی داشته باشند، معمولا کتابی در دست دارند و هر زمان که فرصت داشته باشند، مطالعه می‌کنند و کتاب به هم‌راه دارند تا به جای نگاه‌های بیهوده، مطالعه کنند.

دکتر گوشه با اشاره به این‌که در روابط برای معرفی باید خودمان را صمیمانه معرفی کنیم، گفت: برای داشتن یک رفتار خوب، باید هنگام نگاه به دیگران، نگاه مهربان هم‌راه با لبخند داشته باشیم.

وی افزود: واضح ترین و تنها راه ارتباطی که وجود دارد، حرف زدن و رفتارهای غیر از حرف زدن است (کلامی و غیرکلامی)؛ یعنی ما با رفتارمان نشان می‌دهیم که می‌توانیم با طرف مقابل خود ارتباط خوبی داشته باشیم.

وی گفت: وقتی ارتباط به‌صورت کلامی باشد، اولین نکته‌ای که مورد توجه است، محتوای کلام است و دومین نکته این است که با فرهنگ و آداب و رسوم طرف مقابل هماهنگ باشد.

دکتر گوشه افزود: نکته‌ی مهم دیگر برای داشتن ارتباطی خوب، چگونگی شروع صحبت است و برای ارتباط داشتن با دیگران قبل از صحبت، جملات خود را آماده کنیم و از کلمات تو، ببخشید و جسارت می‌شود، زیاد استفاده نکنیم.

وی در پایان گفت: عذرخواهی فقط مربوط به زمانی است که ما رفتار درستی نداشته‌ایم و می‌خواهیم بخشیده شویم و در غیر این صورت لازم نیست.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: رشد ، خوب ، کودکان ، جامعه ، سالم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.