رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر اهمیت استفاده بیش از پیش از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ دینی تأکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در آیین اختتامیه چهارمین دوره مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز با عنوان «قرار دیدار» در سالن غدیر شهرکرد گفت: ظرفیت فضای مجازی محمل مناسبی برای ترویج و فرهنگ سازی مفاهیم دینی و اسلامی و جذب جوانان به سمت مسائل مذهبی است و باید از این فضا برای ترویج فرهنگ دینی بیش از پیش استفاده شود.

وی افزود: باید ورود مفاهیم دینی در فضای مجازی که مورد استفاده و استقبال مردم و به خصوص جوانان است، به گونه ای باشد که نیاز کاربران را به طور کامل تأمین کند تا فرصت جولان در این زمینه برای بیگانگان فراهم نشود.

حجت الاسلام قرائتی، دسترسی آسان، کم هزینه بودن، سرعت و فرامرزی بودن را از مزیتهای فضای مجازی دانست و اظهار داشت: در فضای مجازی می توان با استفاده از متن، عکس، فیلم و صوت در زمینه ترویج فرهنگ دینی و همچنین نماز و قرآن بهره برد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از قصور در استفاده از فضای مجازی برای ترویج آموزه های دینی، گفت: اگر برخی فرهنگهای غلط و عکس و فیلم های مبتذل بیشتر در فضای مجازی رواج یافته، نتیجه کم کاری در استفاده از این ظرفیت این برای ترویج فرهنگ اسلامی است.

وی گفت: فعالیت در فضای مجازی و در قالب وبلاگ ها باید با کار کارشناسی و اصولی انجام شود.

آیین اختتامیه چهارمین مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز با عنوان «قرار دیدار» با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، علی اکبر جلالی پدر علم فناوری اطلاعات ایران و مهدی فیض معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در شهرکرد برگزار شد.

در این آیین از 110 اثر برگزیده ارسالی به دبیرخانه این جشنواره تجلیل شد.

در این مراسم از کمیته هماهنگی، کمیته علمی، کمیته پشتیبانی و کمیته تبلیغات چهارمین دوره مسابقه وبلاگ نویسی نماز نیز تقدیر گردید.

در مجموع چهار هزار و 915 وبلاگ و شرکت کننده در این دوره از مسابقات به صورت انفرادی شرکت کردند.

تا کنون 4 دوره مسابقه وبلاگ نویسی نماز در کشور برگزار شده که استان چهارمحال و بختیاری میزبان دوره های سوم و چهارم آن بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.