معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام گرفته خاطرنشان کرد: توقیف عملیات حفر و ماشین‌آلات امسال در 28 مورد اجرایی شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،افشین امیرپوردیلمی اظهار کرد: در راستای احیای دریاچه ارومیه نسبت به شناسایی چاه‌‌های غیرمجاز اقدام و کارهای اساسی در زمینه کاهش مصرف آب در اطراف دریاچه ارومیه انجام می‌شود.

 امیرپوردیلمی از تشکیل اکیپ‌های گشت و بازرسی در این زمینه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این خصوص 80 اکیپ گشت و بازرسی در استان تشکیل شده که این گروه‌ها نسبت به شناسایی هرگونه حفاری غیرمجاز چاه اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه جلوی هرگونه حفاری غیرمجاز چاه در استان گرفته می‌شود، تصریح کرد: با وجود اینکه چنین اقدامی غیرقانونی است ولی برخی افراد نسبت به حفر غیرقانونی چاه اقدام می‌کنند که در صورت مشاهده چنین وضعیتی سریعاً نسبت به توقف عملیات حفر چاه اقدام می‌شود.

پوردیلمی بر حراست از منابع آب‌های زیرزمینی تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه، کاهش آب‌های زیرزمینی و استفاده نادرست از منابع آبی باید جلو برداشت‌های بی‌رویه و غیرقانونی آب گرفته شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از نصب کنتور هوشمند در چاه‌های آب استان خبر داد و اظهار کرد: به منظور کنترل میزان آب مصرفی توسط بهره‌برداران بخش کشاورزی، نسبت به نصب کنتور بر روی 400 حلقه چاه اقدام خواهد شد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.