طرح الکترونیکی شدن صدور پروانه های الکترونیکی در این اداره کل، پیرو دستور، پیگیری و حمایت رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و در راستای تحقق دولت الکترونیک اجرایی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خوزستان : مدیر کل کمرگ خرمشهر بیان داشت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، الکترونیکی شدن رویه های گمرکی تحقق گمرک الکترونیک، صدور پروانه گمرکی در گمرک خرمشهر الکترونیکی شد.

عارف باوی تصریح کرد: در طرح مذکور صدور پروانه یا برگ سبز کاغذی در سالن واردات گمرک متوقف شده و به جای آن برای صاحب کالا برگه ای با عنوان پروانه الکترونیکی یا رسید کالا یا دستور ترخیص صادر شده و پس از صدور پروانه الکترونیکی کد رهگیری برای صاحب کالا ارسال می گردد.

وی اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح در انجام تشریفات گمرکی در رویه واردات قطعی تحول ایجاد شده و تمامی این عملیات به صورت الکترونیکی می شود و امکان استعلام و رسیدگی الکترونیکی اطلاعات پروانه های ترخیص گمرکی و تایید اصالت آن به صورت لحظه ای و برخط در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی کارشناسان امور گمرکی و نیز مراجع ذیصلاح انجام می شود.

باوی افزود: این اقدام هم راستا با سیاست های سازمان جهانی گمرک در خصوص ساده سازی فرآیندهای گمرکی در رویه ها و حذف تشریفات زائد و با به کارگیری فناوری های نوین اطلاعاتی و سامانه های هوشمند الکترونیکی و در راستای الکترونیکی شدن رویه های گمرکی صورت می گیرد.

مدیر کل گمرک خرمشهر بیان داشت: با حذف کاغذ از سالن ارزیابی گمرک تا درب خروج در جریان تشریفات گمرکی رویه واردات کالا، تمامی مراحل بررسی اسناد، الکترونیکی شده و ارزیابان و کارشناسان برای ارائه نظر کارشناسی خود و تایید اوراق و اسناد گمرکی، از امضای الکترونیکی استفاده می کنند.

گفتنی است اجرای کامل این طرح امکان جعل اسناد را به حداقل می رساند.




انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.