صدها بازنشسته تهرانی با حضور درنخستین مسابقه رالی بازنشستگان شهرداری تهران، به رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی پرداختند تا شعار کمپین آسمان آبی و زمین پاک را با اجرای طرح خط سفید محقق سازند.

صدها بازنشسته تهرانی در مسابقه رالی شرکت کردندبه گزارش خبرنگار سایر حوزه ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیر عامل سازمان بازنشستگی گفت: باغ پرندگان در شرق تهران مملو از صدها خودرویی بود که برای شرکت درنخستین رالی خانوادگی بازنشستگان صف کشیده بودند تا پس از عبور از خط شروع مسابقه مسیر 40 کیلومتری باغ پرندگان تا بوستان جوانمردان تهران را در قالب یک مسابقه نقشه خوانی، همراه با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی طی کنند.

دراین مراسم که خانواده‌های بازنشستگان، نیز در خودروها حضور داشتند با عبور از خط پایان درجمع هزاران نفری از خانواده بزرگ بازنشستگان شهر تهران درسالن اجتماعات بوستان جوانمردان گرد ه آمدند.

مصطفی منتظرالمهدی، با حضور در این مراسم، برگزاری چنین مسابقه‌ای را در راستای تحقق اهداف کمپین آسمان آبی و زمین پاک خوانده و افزود: مسابقه رالی با هدف حفظ قوانین راهنمایی و رانندگی برگزار شد، که یکی از مهمترین این قوانین عبور ما بین خطوط است که با شعار خط سفید در کمپین محقق خواهد شد.

وی با اشاره به مشکل آلودگی هوای شهر تهران که مدتی است به عنوان یکی از مهمترین مشکلات زیست محیطی در شهر تهران مطرح است تاکید کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و بالاخص عبور از میان خطوط یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش ترافیک شهر تهران و در نتیجه کاهش آلودگی زیست محیطی است.

وی افزود: با اجرایی چنین مسابقاتی می‌توانیم فرهنگ ترافیک را در اقشار گروه‌های سنی مختلف اشاعه داده و در تحقق شعار آسمان آبی و زمین پاک گامی موثر برخواهیم داشت تا نظم و آرامش به خیابان‌های شهر تهران باز گردد.

منتظر المهدی در ادامه با تاکید به نقش پیشکسوتان در آموزش و انتقال فرهنگ ترافیکی به جوانان اظهار کرد: مسابقه رالی بازنشستگان، یک مسابقه خانوادگی بود که حتی در برخی خودروها می‌توانستیم حضور سه نسل را در کنار یکدیگر ببینیم که با توجه به اهداف این مسابقه فرصت مغتنمی برای انتقال تجربیات و فرهنگی ترافیکی به نسل  های جوانتر محسوب می شود.

این مسئول در پایان ضمن ابراز خرسندی از استقبال پرشور از نخستین رالی خانوادگی کرد: خوشبختانه سازمان بازنشستگی افتخار برگزاری نخستین مسابقه رالی را برای خانواده این عزیزان را داشت که امیدواریم در سالهای آتی این مسابقات را با کیفیت بالاتری برگزار کنیم.

در ادامه جشن از ده نفر نسخت این مسابقه با اهدای لوح تقدیر و جوایز نفیس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی پهلوان
۰۰:۴۸ ۳۱ تير ۱۳۹۶
دومین مسابقه رالی بود نه نخستین!
آخرین اخبار