پل گلد گیت محلی که سالیانه تعداد بالایی از آمار خودکشی در آن انجام می شود

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پل گلدن گیت یک پل معلق در سانفرانسیسکو است که بر فراز تنگه ای به همین نام ساخته شده است و این شهر را به شمال کالیفورنیا متصل می کند. 
 گلدن گیت طولانی ترین پل معلق دنیا است  از ابتکارات ابتکار مهندس مشهور جوزف استراس بوده.  و از قبل تا به الان از مکان ها جذب توریست است. 

این هم تصویر پاپ ژان پل دوم در سفرش به آمریکا در کنار پل گلدن گیت- سانفرانسیسکو - 1987

پل گلدن گیت


 این پل ۵ ژانویه سال ۱۹۳۳ با هزینه ۳۵ میلیون دلار ظرف مدت ۴ سال در سانفرانسیسکو ساخته شد و در در ۲۷ می سال ۱۹۳۷ ساعت ۱۲ بعدازظهر به روی وسایل نقلیه باز شد. ارتفاع این پل از سطح آب ۲۲۰ پا (۶۷ متر) و وزن آن ۸۸۷۰۰۰ تن است. 

پل گلدن گیت/

در سال ۱۹۹۷، حدود ۴۱۳۸۱۰۰۰ وسیله نقلیه از روی این پل عبور کردند. ۳۰ نفر در هنگام ساخت این پل از روی آن سقوط کردند و به دلیل وزش بادهای شدید، کارگران در هنگام ساخت آن با مشکلات بسیاری مواجه شدند. ساکنین شهر سانفرانسیسکو این پل را نماد شهر خود به حساب می‌آورند.

پل گلدن گیت


پل گلدن گیت/ در حال کار



پل گلدن گیت/ در حال کار


پل گلدن گیت/


اما حالا پس از گذشت 80 سال از عمر این پل، ساكنين شهر سانفرانسيسكو آن را نماد شهر خود به حساب مي‌آورند. سانفرانسيسكو نقش كليدي را در برقراري ارتباط و اتصال نقاط مختلف دارد اما  این دروازه پر افتخار و طلایی، حالا دیگر یکی از مکان‌هایی است که بازدید از آن به گردشگران توصیه نمی‌شود. این پل بین مردم منطقه با نام پل خودکشی شناخته می‌شود؛ چرا که افراد زیادی در طول سال برای خودکشی به آنجا می‌روند و با پریدن به درون رودخانه زیر پل به زندگی‌شان خاتمه می‌دهند. 

 ارتفاع آن ۷۵ متر از سطح آب است. پس از یک سقوط ۴ ثانیه‌ای پرنده با سرعت حدوداً ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به آب می‌خورد. بیشتر پرندگان از اثر ناشی از آسیب تماس با آب می‌میرند. اندکی شان که از اثر اولیه جان بدر می‌برند عموماً خفه می‌شوند یا از سرمازدگی در آب سرد می‌میرند.

پل گلدن گیت/ در حال کار

رنگ این پل نارنجی متمایل به قرمز، معروف به نارنجی بین‌المللی است. این رنگ برای هماهنگی این پل با محیط اطراف خود و جلوه بیشتر آن در مه و غبار  که از شرایط آب و هوایی ویژه آن منطقه است  انتخاب شده است.

پل خودکشی + تصاویر

گزارش : مروارید شیرخدایی 

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
نمیدونم چرا ولی بهم برخورد که بهش گفت پل خود کشی چون من عااااااااشقققققق این پل هستممممممم
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۰۹:۲۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
وااااای حدودا 90 سال قبل ساخته شده !!!!
امریکایی ها چطوری به این سطح از تکنولوژی رسیدن !