در استان‌های البرز و ایلام، جهت کسب آمار موثق از جمعیت حیات وحش و ضرورت انجام برنامه ریزی‌های لازم، سرشماری تابستانه شروع می‌شود.

فوری// سرشماری تابستانه پستانداران آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اهمیت آمار جمعیت گونه‌های مختلف پستاندار و بررسی زیستگاه‌های حساس و گونه‌های مهم جانوری برای برنامه ریزی جهت حفظ زیستگاه‌های حائز اهمیت و گونه‌های در خطر انقراض یا حمایت شده از اصلی ترین دلایل سرشماری حیات وحش از سوی مسئولان است.

*ایلام و شروع فصل سرشماری پستانداران

آخرین سرشماری پستانداران ایلام در زمستان 93 انجام شد که تعداد 38 گونه پستاندار در زیستگاه‌های حیات وحش استان مشاهده و ثبت شده بود.

سلیمان نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام در این باره گفت: سرشماری پستانداران دوبار در سال، تابستانه و زمستانه در منطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست انجام می‌شود و هم اکنون سرشماری تابستانه جمعیت پستانداران استان آغاز می‌شود.

*البرز و برگزاری جلسه هماهنگی برای آغاز سرشماری

سرشماری پستانداران یکی از راه‌های پایش جمعیت حیات وحش و زیستگاه‌ها است، چرا که آگاهی از جمعیت و پراکنش حیات وحش، نقش مهمی در نحوه حفاظت از زیستگاه‌ها و جلوگیری از تخلفات شکار دارد.

حکیمی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش البرز در این باره معتقد است: با توجه به وجود منطقه شکار ممنوع حفاظت شده البرز جنوبی که با شرایط زیستگاه‌های مناسب در این فصل جمعیت قابل توجهی از گونه‌های علفخوار از جمله کل و بز، قوچ و میش را در خود جای داده است، لذا اجرای برنامه سرشماری پستانداران در این دو منطقه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار