در کشور ما امید به کار جمعی در بین همکاران کاهش یافته در صورتی که انجمن‌ها می‌توانند کمک زیادی در درمان سرطان‌ها کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید هاشم سید مهدی دبیر اجرایی و بازرس انجمن‌ها در نشست خبری دهمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران با اشاره به وضعیت ناگوار سرطان در کشور ما گفت: کنگره ما شامل سه قسمت است برنامه مداوم(صبحها)،‌ برنامه متداول‌ (عصرها) و تعدادی کارگاه‌های آموزشی که با زحمات زیاد کل اعضای انجمن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در مرحله اول تروما اروژانس‌های جراحی که به بررسی تومورهای سینه، بیماری‌های سینه، (امروز، دیروز، فردا) بررسی می‌کنند. 

سید مهدی درخصوص افزایش سرطان سینه بیان کرد: متاسفانه سرطان سینه به علت سطح آگاهی و حساس نبودن افراد به بیماری‌هایشان سبب شده که این بیماری به شدت رو به افزایش یابد. در صورتیکه اگر پیشگیری شود دیگر به هزینه‌های زیاد و سبب مرگ و میر و خطرناک نمی‌شود. 

مسیر استقرار نهادهای مردمی
دکتر بهزاد رحمانی رئیس انجمن جراحان عمومی ایران گفت: در کشور ما امید به کار جمعی در بین همکاران کاهش یافته در صورتی که انجمن‌ها می‌توانند کمک زیادی در درمان سرطان‌ها کنند. 

این متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص ریه ، قفسه سینه صدری، در خصوص پیشرفت جامعه اظهار کرد: پیشرفت جامعه به معرفی‌های انجمن‌های پزشکی و کنگره‌های پزشکی است تا در راستای پیشرفت جامعه پیش رود. 

وی افزود: سن سرطان 40 تا 55 سال است. 

رحمانی در پایان خاطر نشان کرد: به طور کلی امیدواریم که با ایجاد خدمات انجمن‌ها و کنگره‌ها این بیماری تا حد پیشگیری شود. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.