دبیر اجرایی کنگره گفت: چهاردهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی و کنفرانس سالانه پرستاري در22 تا ۲۴ مهرماه امسال به همت دانشگاه علوم پزشکي مشهد برگزار مي‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان دکتر ابوالقاسم الله یاری گفت: این کنگره به منظور بحث و تبادل نظر در زمينه تشخيص و درمان سرطان با حضور 250 نفر از متخصصین خون و سرطان بالغین از سراسر کشور به همراه متخصصینی که در امر تشخیص و درمان سرطان برگزار مي‌شود.

وی در مورد محورهای این کنگره اظهار داشت: سرطان هاي پستان، دستگاه گوارش، اوروژينتال، ريه، خون ساز و ترومبوزو انعقاد و کنفرانس سالانه پرستاري سرطان روش هاي تشخيص و غربالگري و معاينات روتين در پيشگيري از سرطان پستان،محورهای این همایش است.

وی افزود: نقش مراقبت‌هاي پرستاري در ارتقاء کيفيت زندگي بيماران مبتلا به سرطان، ارزيابي و مديريت درد در بيماران سرطاني، اولويت بندي اورژانس هاي انکولوژي، اهميت تغذيه در سرطان و وزرش و بازتواني در انواع سرطان از جمله محورهای این کنگره است.

وی اظهار داشت: پنل هاي سرطان پستان، ژرم سل تومور، کانسر کولورکتال، اخلاق پزشکي با موضوع اهميت آرامش رواني و سلامت معنوي در پيش آگهي و درمان بيماران مبتلا به سرطان نیز در این کنگره ارائه خواهد می شود.

وی گفت: مهلت ارسال مقالات تا پايان مردادماه است و تا پايان شهريور نیز علاقه مندان می توانند در اين کنگره نام نويسي اقدام کنند.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.