اعضاي باندبزرگي كه به صورت حرفه اي اقدام به سرقت از منازل مردم مي كردند در يك عمليات همزمان و هماهنگ در مخفيگاه هايشان دستگير و بيش از15 ميليارد ريال اموال مسروقه از آنان كشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ" ستار خسروي" اظهار داشت: در پي شكايت تعدادي از شهروندان اصفهاني مبني بر سرقت از منازل آنها به روش تخريب قفل موضوع به صورت ويژه در دستوركار كارآگاهان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: تحقيقات براي جستجوي عامل يا عاملان اين سرقت ها ادامه داشت تا اينكه كارآگاهان پايگاه غرب اين پليس با اقدامات ويژه و تخصصي و اشرافيت خود توانستند رد پاي سارقي سابقه دار را در اين سرقت ها به دست آورده و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.

اين مقام مسئول عنوان داشت: متهم كه در ابتدا منكر هرگونه بزهي بود پس از مواجه با مدارك و مستندات كارآگاهان به ناچار لب به اعتراف باز كرده و به انجام سرقت منزل با همدستي سه نفر ديگر اقرار كرد.

سرهنگ خسروي تصريح كرد: با اعترافات متهم دستگير شده ماموران اين پليس در سه عمليات همزمان و هماهنگ توانستند اعضاي يكي از باندهاي بزرگ سرقت منزل را شناسايي و دستگير كنند.

وي با بيان اينكه اعضاي اين باند سه مرد و يك زن هستند گفت: در اين عمليات چهار مالخر نيز دستگير و در مخفيگاه هاي سارقان و مالخران اموال مسروقه شامل طلاجات، فرش، لوازم خانگي، صوتي و تصويري، عتيقه جات، دوربين هاي فيلمبرداري و عكاسي و... به ارزش 15 ميليارد ريال كشف شد.

رئيس پليس آگاهي استان اظهار داشت: تمامي متهمان دستگير شده ، سابقه دار و معتاد به مواد مخدر از نوع شيشه هستند و تا كنون به 60 فقره سرقت منزل در منطقه غرب و شرق شهر اصفهان اعتراف كردند .

اين مقام انتظامي در خصوص نحوه انجام سرقت توسط متهمان گفت : اين افراد در ساعات خلاء روز و شب به صورت گروهي به سرقت رفته و پس از انتخاب منازل مورد نظر خود با زدن زنگ در و اطمينان از خالي بودن منزل وارد منزل مي شدند و يكي دو نفر نيز در بيرون كمين مي كردند.

سرهنگ خسروي ، استفاده از تجهيزات ايمني، استفاده از در هاي ضد سرقت، قفل هاي ايمن، آيفون هاي هوشمند، نصب نرده به در و پنجره و استفاده از دزدگير را در پيشگيري از سرقت منزل بسيار مؤثر عنوان كرد و اظهار داشت: نگهداري سكه، پول ، طلاجات و زيور آلات در مكان هايي از منزل كه دسترسي به آنها آسان است از جمله سهل انگاري مالباختگان عنوان كرد.  

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.