استاندار لرستان گفت:از مجموع 29 هزار کیلومتر مربع وسعت لرستان، یک چهارم آن شامل حوزه های نفت و گاز است.

حوزه های نفت و گاز یک چهارم وسعت لرستان را تشکیل می دهدبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بازوند در دیدار با سفیر اسپانیا افزود: لرستان از استانهای ثروتمند کشور است که متاسفانه 90 درصدظرفیت های آن تاکنون عملیاتی نشده  و بالقوه است.

وی با تاکید بر وجود سرمایه گذاری در راستای شکوفایی ظرفیت های استان گفت :در حال حاضر شش حلقه چاه نفت و گاز در استان حفر  و مطالعات اولیه آن انجام و حجم میادین نفتی و گاز آن مشخص شده است.

مدیریت ارشد اجرایی استان با اشاره به وجود معادن قیر طبیعی بسیار  با ارزش در لرستان افزود : این معادن بی نظیر بوده  و  مطالعات امکان سنجی انها انجام شده که این ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری است.

بازوند گفت: همچنین معادن سنگ بسیار غنی در لرستان وجود دارد به نحوی که 22 درصد ظرفیت سنگ نمای ساختمان در معادن استان  است.
وی همچنین با اشاره به جاذبه های طبیعی تاریخی لرستان و ظرفیت گردشگری بالای استان گفت: موقعیت توپوگرافی، میراث فرهنگی و سازه های به جا مانده از نخستین تمدن های شهرنشینی لرستان را استانی غنی در حوزه تاریخ  و گردشگری تبدیل کرده است.

بازوند با بیان اینکه لرستان مقام نخست ژئوتوریسم کشور را دارد گفت: ژئوپارکهای طبیعی بسیار بزرگ و غنی، وجود آبشارهای منحصر بفرد و بیشترین بارندگی پس از استانهای ساحلی کشور از دیگر مزایای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری لرستان است.

بازوند با اشاره به اقلیم 4فصل لرستان افزود: زیرساختهای حمل و نقل و  ارتباطات زمینی، ریلی  و هوایی نیز در لرستان فراهم شده است.
استاندار لرستان همچنین با اشاره به توافق هسته ای اخیر افزود: دنیا  و قدرتهای بزرگ با این توافق به حقانیت جمهوری اسلامی پی بردند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.