از قرارداد مراکز بهداشتی تا جمع آوری لباس‌های مستعمل

از قرارداد مراکز بهداشتی تا جمع آوری لباس‌های مستعمل را از شهرداری های مناطق را در اینجا بخوانید.

قرارداد مراکز بهداشتی برای دفع پسماندهای عفونی در مرکز شهر

محمود عبدالحسین‌زاده رئیس اداره محیط زیست منطقه 6 در گفت‌وگو با گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با ارسال اخطار به پنج مرکز متخلف منطقه که پسماندهای عفونی خود را به طور غیر اصولی دفع می‌کردند، از این مراکز خواسته شده که حمل و نقل و دفع زباله‌های عفونی بوسیله دستگاه‌های خاص انجام و امحاء شود.
وی افزود: این مراکز پسامندهای خود طی قراردادی مشخص با سازمان مدیریت پسماند که براساس مواد 13 و 16 قانون مدیریت پسماند، حمل و نقل ، نگهداری و تخلیه زباله‌های عفونی را به طور اصولی دفع شده اجرا می شود.

رئیس اداره محیط زیست منطقه در پایان گفت: بیمارستان‌هایی که مجهز به سیستم بی‌خطر ساز نبوده، تجهیز شده و در بیش از 90 درصد از بیمارستان‌های منطقه اقدام به تفکیک و بی‌خطر سازی زباله‌ها شده است.

جمع آوری لباس‌های مستعمل و شیشه در غرف بازیافت منطقه 11

امیرحسین عساری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،با خبرنگار اظهار کرد: بازیافت شیشه والبسه عنوانی است که خیلی کمتر از سایر شاخه‌های بازیافته به آن پرداخته شد است اما با توجه به سهم قابل توجه‌ای که در پسماند شهرداری نیاز است اهمیت بیشتری را به آن معطوف کنیم.

وی در ادامه افزود: در همین راستا با همکاری اداره بازیافت در غرفه‌های بازیافت سطح منطقه جمع آوری لباس‌های مستعمل و شیشه در حال انجام است.

عساری تصریح کرد: همچنین شهروندان در قبال پسماند‌های خود به غرف بازیافت مواد شوینده، وجه نقد دریافت می‌کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 در پایان گفت:‌ وجود غرفه‌های بازیافت در محلات با توجه به ایجاد سیستم انگیزیشی و تشویقی امکانات مناسبی را برای جمع آوری فراهم آورده است و همچنین پیمانکاران بازیافت در منطقه 11 با جمع آوری پسماند می‌توانند نقش اساسی در اجرای این طرح ایفا کنند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار