موج انتقادات به نخست وزیر انگلیس که در اظهاراتی توهین‌آمیز مهاجران را به "مشتی حشره" تشبیه کرده بود، همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، واکنش‌ها به اظهارات توهین‌آمیز «دیوید کامرون،» نخست‌وزیر انگلیس، درباره مهاجران غیر‌قانونی ادامه دارد. کامرون با تشبیه کردن پناه‌جویان به دسته‌های «حشرات» که با هدف یافتن زندگی بهتر به صورت فوج فوج وارد کشورهای اروپایی می‌شوند، اعتراض سیاستمداران انگلیس، گروه‌های حامی پناهندگان و کارشناسان مهاجرت را برانگیخت.

«شورای پناهندگان» که مرکز آن در اوکراین است، با محکوم کردن اظهارات توهین‌آمیز کامرون، گفته‌های وی را «ناخوشایند» خواند. 

«هریت هرمان،» رهبر موقت حزب کارگر انگلیس، نیز به اظهارات نخست‌وزیر این کشور واکنش نشان داد و خاطر نشان کرد: «وی نباید فراموش کند درباره "انسان‌ها" سخن می‌گوید و نه "حشرات".» 

کامرون همچنین بدلیل سخنان خود درباره همدردی با گردشگران انگلیسی که به «کاله» سفرمی‌کنند، متهم به نادیده گرفتن و بی‌اعتنایی به درد و رنج پناهجویان شد.

«کاله» شهر ساحلی و یک بندرگاه مهم در شمال فرانسه است. حضور بیش از 3هزار مهاجر خارجی در این شهر که قصد ورود به انگلیس را دارند، مشکلات فراوانی را برای ساکنان آن بوجود آورده است. 

«تروور ویلموت،»اسقف دِوور، نیز شنبه به اظهارات غیرانسانی کامرون اعتراض کرد و گفت: «به نظر من وی می‌توانست لحن خود را تلطیف کند. منظور این نیست که به این موضوع رسیدگی نشود. منظور این است که این موضوع به شیوه‌ای غیرخصمانه حل و فصل شود.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار