نقض قوانین فضای مجازی فرانسه از سوی گوگل

شرکت آمریکایی گوگل در موارد متعددی به نقض حریم شخصی کاربران فرانسوی متهم شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شرکت آمریکایی گوگل با نقض برخی قوانین فضای مجازی در فرانسه، حق حفظ حریم کاربران اینترنتی را در این کشور نقض کرده است.

براساس قانون نهاد نظارت بر فضای مجازی فرانسه – موسوم به کمیته ملی آزادی و اطلاعات(CNIL) – هر یک از کاربران این کشور حق دارد در هر زمان و مکان اقدام به حذف اطلاعات شخصی خود در استفاده از شبکه جهانی اینترنت کنند.

قانون مربوطه که با نام "حق فراموش شدن" شناخته می‌شود، بعد از آن تصویب شد که یکی از شهروندان اسپانیایی دادخواستی را علیه یک روزنامه اسپانیایی، شرکت آمریکایی گوگل و شعبه این شرکت در کشور اسپانیا در سال 2010 در دادگاه اروپا(ECJ) به محکمه برده بود.

متن این شکایت به یک آگهی فروش املاک برمی‌گردد که باوجود گذشت زمان و اتمام شرایط مزایده همچنان بعد از مدتها در فهرست نتایج موتور جستجوی گوگل قرار داشت و موجب نقض حریم شخصی شاکی پرونده شده بود.

براساس رأی دادگاه که بعدها پیش‌زمینۀ تصویب قانون حق فراموش شدن(Right to be forgotten) شد، هر شخص (تحت شرایط معین) حق دارد از موتورهای جستجو بخواهد: "پیوندهای حاوی اطلاعات شخصی درمورد آنها را حذف کنند."

باوجود تصویب قانون مذکور تاکنون شکایات متعددی از سوی شهروندان فرانسوی به کمیته ملی آزادی و اطلاعات(CNIL) فرانسه ارجاع شده است که البته در موارد بسیاری مشاهده شده که شرکت گوگل همچنان به اهمال و کوتاهی خود در رعایت حریم شخصی شاکیان ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار