مایکل فالون روز دوشنبه برای مذاکره با مقامات عراقی، وارد بغداد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا از بغداد، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس برای مذاکره بامقامات عراقی در مورد ادعای حمایت از نیروهای امنیتی این کشور در مبارزه با گروه تروریستی داعش به بغداد سفر کرد.
وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در فرودگاه از همتای انگلیسی خود استقبال کرد و آنها در ساختمان وزارت دفاع عراق با مقامات ارشد نظامی عراق ملاقات کردند.
عبیدی در این ملاقات گفت : دولت عراق در انتظار حمایت بیشتر در تمام سطوح و بسیج تلاشهای بین المللی برای مبارزه با تروریسم است. عراق امیدوار است که ارتش انگلیس نقش بیشتری در حمایت از تلاشهای ارتش عراق چه از طریق ائتلاف بین المللی و چه همکاریهای دوجانبه با عراق ایفا نماید.
فالون هم بر آمادگی انگلیس برای حمایت کامل از عراق تاکید کرد و گفت : نبرد عراق علیه تروریسم، نبرد کل جهان است و عراق به نمایندگی از جهان این نبرد را انجام می دهد و در خطر مقدم دفاع جهان از ارزشهای انسانی قرار دارد. 
براساس این گزارش، فالون همچنین اظهار داشت انگلیس در آینده نزدیک حمایت خود را برای نیروی هوایی عراق در عرصه نبرد و همچنین در بخش های مهندسی نظامی و پزشکی افزایش خواهد داد.
انگلیس یکی از اعضای ائتلاف تحت رهبری امریکاست و هواپیماهای نظامی اش در چندین حمله هوایی علیه داعش در عراق شرکت داشته اند و مشاوران نظامی اش در کنار نیروهای عراقی حضور دارند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار