ساری؛

سقوط از بلندی علت مرگ 69 درصدی کارگران مازندرانی

69 درصد مرگ ناشی از حوادث کار سقوط از بلندی در مازندران اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مدير كل پزشكی قانونی مازندران گفت : 16 نفر بر اثر حوادث كار سه ماه امسال در استان جان خود را از دست دادند (همگی مرد) بودند ،كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش داشت.

دكتر علي عباسی افزود : بر اساس آمارهای مراکز پزشكی قانونی استان در سه ماه امسال به ترتیب شهرستان ساری با 3 مورد و نور و بابل هر کدام با دو مورد بیشترین و شهرهای آمل، بهشهر،تنکابن ، نکا هر كدام با يك مورد فوتی،‌ كمترين موارد مرگ ناشی از حوادث كار را داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس اين گزارش عمده دلايل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندی با 11 نفر و پس از آن برخورد جسم سخت و غرق شدگی هر کدام با 2 مورد و برق گرفتگی با یک مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

به گفته وی سنین 21 تا 40 سال با 69درصد دارای بیشترین فوتی و 41 تا 50 سال با 2 فوتی کمترین آمار را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه از 16 مورد فوتی 13 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: 12 درصد از فوت شدگان حوادث کار در سه ماه سالجاری دارای ملیت غیر ایرانی هستند.

عباسی با اشاره به اينكه بيشترين حوادث ناشی از كار در بخش ساختمان است گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ايمنی در كار، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستای كاهش حوادث ناشی از كار دانست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.