معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از یک نهادسازی برای بازار استیجاری در طرح جامع مسکن خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به کاهش قدرت خرید مسکن در میان متقاضیان خوشبختانه نرخ اجاره برابر با نرخ تورم در کشور است.

قیمت اجاره به نرخ تورم کاهش یافت/ کاهش قدرت خرید مسکن در میان مردمحامد مظاهریان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قدرت خرید مسکن در میان مردم کاهش یافته است، گفت: در حقیقت این یک روند است که باعث تقویت بازار اجاره می‌شود و در قبال صاحبخانه شدن این موضوع وجود دارد.

وی یادآور شد: البته بازار مسکن و اجاره در کشور ایران در مقایسه با بازار مسکن جهانی دارای وضعیت بسیار خوبی است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کاهش قدرت خرید مسکن در یک دهه گذشته ایجاد شده است، افزود: خوشبختانه قیمت اجاره در حال حاضر برابر با نرخ تورم است و این افزایش قیمت‌ها در طول سال همواره برابر با نرخ تورم است و این موضوع به نوعی افزایش قیمت‌ها را جبران می‌کند.

مظاهریان تصریح کرد: ما در حال حاضر در ماه پرترافیک جابجایی‌ها هستیم و این افزایش قیمت به نوعی که برابر با نرخ تورم است طبیعی است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی طرح جامع مسکن بازار استیجاری است گفت: تا به امروز تمامی افزایش قیمت‌ها در خرید و فروش و اجاره و رهن در تمامی بخش‌های این طرح نهادسازی شده و به نوعی در مرحله اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد نهادسازی برای بازار اجاره باید در طرح جامع مسکن مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار