نماینده مردم اصفهان در مجلس از عملکرد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به جهت خدمت رسانی به موقع تولد سه قلوها و نجات جان مادر جوان قدردانی کرد .

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا؛ حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس  با تقدیر از اقدامات تحولی حوزه بهداشت و درمان توسط وزارت بهداشت، این اقدامات را موجب بهبود خدمات رسانی بهداشتی درمانی به مردم به ویژه در مراکز و بیمارستان های دولتی عنوان کرد و گفت: در استان اصفهان و در شهرهای کوچک و بزرگ این استان شاهد تحول گسترده در زمینه ارتقای خدمت رسانی به مردم در حوزه پیشگیری و درمان با هدف ارتقای سلامت مردم جامعه هستیم.

وی با اشاره به فعالیت قابل توجه اورژانس هوایی نیز گفت: نظر به اهمیت تردد در شاهراه های ارتباطی کشور و حجم بالای تقاضای امداد فوریت های پزشکی، شاهد پوشش گسترده و خدمت رسانی اورژانس هوایی به طور کامل در مسیر هایی همچون بزرگراه تهران، قم و اصفهان هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یادآور شد: دو روز گذشته اورژانس هوایی در استان اصفهان توانست جان مادر و سه نوزاد سه قلو را نجات دهد.

وی در تشریح این موضوع عنوان کرد: به محض تماس مرکز درمانی شهر ورزنه از توابع استان اصفهان با امداد هوایی و درخواست انتقال مادر باردار جوان که  در وضعیت اورژانسی به سر می برد و نیازمند امداد فوری بود، یک فروند بالگرد به همراه تکنسین و ماما به ورزنه اعزام می شود.

حجت الاسلام سرلک ادامه داد: با لطف خداوند و تلاش قابل تقدیر دو نفر از ماماها و پرسنل فوریت های پزشکی سه نوزاد سه قلو در فاصله انتقال به بیمارستان و در آسمان شهر اصفهان به دنیا آمدند و این در شرایطی است که در حالت عادی نیز تولد سه قلوها در مجهزترین بیمارستان ها نیز با مشکل صورت می گیرد و عنایت خداوند موجب سلامت این مادر و فرزندانش شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حال مادر و سه نوزاد سه قلو خوب است و در سلامت کامل به سر می برند، ارائه این گونه خدمات را نتیجه اجرای موفق برنامه تحول نظام سلامت از سوی وزارت بهداشت خواند و گفت: اورژانس هوایی تحول بزرگی را در خدمت رسانی ایجاد کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس عنوان کرد: باید برای تداوم اجرای برنامه تحول نظام سلامت و نتایج اثربخش آن، بودجه پایدار تخصیص داد.

وی با اشاره به اینکه اگر در ادامه اجرای برنامه اعتبارات کافی تخصیص پیدا نکند برنامه دچار مشکل می شود، گفت: مجلس در این خصوص حمایت لازم در تصویب بودجه خواهد کرد.

حجت الاسلام سالک در پایان خواهان اجرای کامل سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری شد و اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق این سیاست ها در وزارت بهداشت را مثبت ارزیابی کرد و خواهان تداوم این اقدامات شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.