مدير جهاد کشاورزي دزفول با تاکيد بر سلامت محصولات کشاورزي گفت:طبق آزمايش هاي انجام شده ميزان مواد شيميايي موجود در محصولات کشاورزي توليد دزفول از متوسط استاندارد نيز کمتر مي باشد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازخوزستان؛ احمد زارعي در نشست شوراي سلامت و امنيت غذايي دزفول در سالن جلسات فرمانداري ويژه افزود:بر خلاف برخي اظهار نظرها ميزان نيترات و آلاينده ها در محصولات کشاورزي دزفول پايين تر از حد استاندارد است.

وي اذعان کرد :طبق آزمايش هاي انجام شده بر روي پياز توليد دزفول در اين محصول تنها چهار ميلي گرم نيترات مشاهده شده در حالي که حد مجاز نيترات در محصولات 90 ميلي گرم
مي باشد.

مدير جهاد کشاورزي دزفول با اشاره به اينکه کمتر از يک صدم فلزات سنگين در محصولات کشاورزي مشاهده شده، از جمله محصولات سالم کشور هستند گفت :با اظهار نظرهاي غير کارشناسي نبايد به کشاورزي و اقتصاد دزفول لطمه وارد کرد.

زارعي با انتقاد از اظهار نظرهاي غير مسوولانه برخي افراد در زمينه کشاورزي بیان داشت: بازار محصولات کشاورزي در دزفول دو ماه است با نظريه هاي غير کارشناسي کساد شده و محصولات کشاورزي روي دست کشاورزان مانده و اقتصاد منطقه با مشکل مواجه شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد : در خصوص آبياري برخي مزارع کشاورزي از طريق فاضلاب گفت:در سال 89 و 90 بيشترين برخورد با کشاورزاني که اقدام به آبياري از طريق فاضلاب کرده بودند انجام شد اما بايد توجه داشت از 120 هزار هکتار اراضي قابل کشت دزفول تنها 10 تا 12 هکتار از طريق فاضلاب آبياري مي شد که با اين کشاورزان نيز برخورد شد،سالانه دو ميليون تن محصول کشاورزي در دزفول توليد مي شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.