معاون نظارت وبازرسی سازمان صنعت معدن وتجارت استان از برگزاری انتخابات دومین دوره انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان درآذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عطاپور با اشاره به نقش واهمیت تشکل های مردم نهاد در حمایت از حقوق مصرف کنندگان از برگزاری موفقیت آمیز دومین دوره انتخابات انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سطح استان و در 10 شهرستان خبر داد واعلام نمود: مقدمات برگزاری این انتخابات در بقیه شهرستانهای  استان نیز فراهم شده وطی روزهای آینده و تا پایان مردادماه برگزار و پس از تائید انتخابات، اعتبارنامه منتخبین در حداقل زمان ممکن صادر خواهد شد.

وی اذعان داشت: حمایت ازحقوق مصرف کنندگان تلاشی است با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری که سال جاری را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نام نهادند و برگزاری انتخابات دومین دوره انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در همین راستا می باشد.

وی حوزه فعالیت انجمنهای حمایت ازحقوق مصرف کنندگان راتشریح کرد وگفت : انجمنها به عنوان نهادغیردولتی تازه تاسیس وحرکتی اجتماعی نوپا تلاش دارد به عنوان ناظر و بلندگوی مردمی نیازها و خواسته های اجتماعی در موضوع حقوق مصرف کننده را دنبال نماید و این حرکت جز با حمایت و تلاش مردمی و مسئولان نمی تواند به نتیجه ی اصلی و اهداف مورد نظر برسد .

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن وتجارت استان افزود :  با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی توجه به نیاز و خواسته های اقشار کم درآمد و توجه به تولید و تجارت در کنار توجه به اقتصاد اقشار مختلف اجتماعی ، این نهاد می تواند بهترین همراهی کننده و سازمان دهنده ی موضوع اقتصادی باشد و بر همین اساس قانونگذاران این انجمن ها را به منظور نهادی برای توجه به حقوق مصرف کننده ایجاد نمودند که موظف به مشاوره ، اطلاع رسانی ،آموزش و اخذ شکایات مردمی و اولویت دادن به آنها شده است .

عطاپور اظهار داشت : در کنار انجمن های حمایت ، ناظرین افتخاری هم به عنوان دیگر بازوی نظارتی مردمی وهمگانی معاونت ضمن پایش بازار در صورت مشاهده  تخلف مراتب را جهت رسیدگی توسط بازرسان گزارش می نماید.

وی درپایان به شهروندان اطمینان خاطر داد سامانه تلفنی 124 به عنوان صدای رسای مردم و پل ارتباطی آنان با بازرسان به طور شبانه روزی آماده دریافت شکایت وگزارشات مردمی ورسیدگی در حداقل زمان ممکن می باشد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.